Spelrum
Giraffen | 6 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-12 22:23 | |
En berättelse byggd på sångtitlar Ja, det verkar väl inte vara så svårt. Vi bygger en evighetsberättelse genpm att haka på varandras inlägg med en mening som avslutas med en sångtitel. Försök få det att passa ihop. När Artur för fjärde morgonen i rad vaknade i ett nysanfall som helt klart berodde på dammråttorna under hans säng, snöt han sig, torkade bort nys-tårar ur ögonen och tänkte: ÄR DET KONSTIGT ATT MAN LÄNGTAR BORT NÅN GÅNG? | ||
helios - Ej medlem längre | 2007-07-12 22:26 | |
Så tänkte jag en trist och jäktig dag på arbetet. Då alla klagade till höger och vänster. Att dom aldrig blir nöjd tänkte jag. Och fortsatte mitt jobb. Men samtidigt gnagde alla klagomålen i huvudet. Samtidigt som jag önskade mig en ONEWAY TICKET TO THE BLUE. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-12 22:28 | |
En enkel biljett iväg här från forumet är förmodligen enda sättet att få mig att sluta skriva. Men vem ska köpa biljetten åt mig, funderade Morristown. Jag vet jag frågar Lillråttan. Hon verkar ha gott om MONEY MONEY MONEY. | ||
sushifish | 2007-07-12 22:34 | |
Men om man känner Lillråttan snålar hon med kosingen, du vet KNOWING ME KNOWING YOU. | ||
helios - Ej medlem längre | 2007-07-12 22:37 | |
Men Lillråttan kanske lånar ut lite pengar om du tar med Lillråttan på lite HOT TIME SUMMER IN THE CITY. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-12 22:42 | |
Den här sommaren i stan har det dock inte varit mycket att glädjas åt. Igår när jag körde bli på Västerbron stod där en man mit i vägen och hejdade mig. – Vad är det med dig din fåntratt, frågade jag och väntade mig en avhyvling till svar. Då föll mannen i gråt och omfamnade mig medan han sjöng: – Dig ska jag älska HELA VÄGEN HEM! | ||
Lillråttan | 2007-07-12 23:09 | |
Jag lösgjorde mej varsamt ur hans grepp, torkade bort tårarna och snoret som han kletat ner mej med och försökte samtidigt att tala lugnande till honom. Det var lite uppskakande att hamna i denna absurda situation, och jag var inte speciellt intresserad av den uppenbarligen rätt labile mannens ömma omsorger. Jag såg mej omkring för att hitta något att avleda hans uppmärksamhet på. Som av en lycklig slump öppnades en bildörr i närheten och en man med startkablar i handen vände sej till mej med orden "START ME UP!" | ||
sushifish | 2007-07-12 23:23 | |
Haha sa plötsligt mannen med startkablarna! Jag behöver inte alls nån hjälp, det är inget fel på min bil! Han hoppade in och susade iväg medans han skrattade högt ut genom rutan "haha, JAG LJUGER SÅ BRAAAAA! | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-12 23:25 | |
Tänk att han frågade mig. Jag som inte ens vet var tanklocket sittet på min nya Citroën. Well, vem är jag att krångla och han med kablarna kundeju trots allt befria mig från äcklet. Jag rullade över min bil och ställde den huv mot huv med mannens Fiat. Vi ställde oss båa och tittade frågande på varandra när han utbrast: – Egentligen har jag alltid drömt om att äga en CADILLAC! | ||
helios - Ej medlem längre | 2007-07-12 23:31 | |
Medans jag forsatte att titta på nya CADILLAC bilar så började jag räkna så smått om jag hade råd med en. Jag konsulterade banken och velade hit och dit. Tiden gick och gick. Banken undrade om jag skulle låna några pengar eller inte. Jag hade emellertid svårt att bestämma mig, tills en dag bankkassörskan sa: MAKING YOUR MIND UP eller ska du inte göra det? | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-13 00:03 | |
MENINGEN SKA AVSLUTA MED EN SÅNGTITEL!!!!!!!!!! Det var en sån där sur tant som satt med en liten beige kofta och trodde hon var viktig. Jag log för mig själv och tänkte att hon förmodligen var den tråkigaste gumma som fötts på jordklotet. – Far åt helvete kärringjävel, flög det ur mig och jag förstod att det var bäst att lägga benen på ryggen. Precis när jag skulle lämna lokalen kände jag säkerhetsvaktens pistol mot ryggraden och han väte på dålig engelska: HANDS UP! | ||
Lillråttan | 2007-07-13 00:15 | |
Väluppfostrad som jag är sträckte jag genast upp händerna och frågade vad i all världen som stod på. Vakten tryckte vapnet hårt mot min rygg och fortsatte på sitt väsande sätt: Så där talar ni inte till min mamma! Be om ursäkt genast! Eftersom jag i grund och botten är en generös person, som varken snålar med kosing eller omtanke, skyndade jag mej fram till den beigea koftdamen och utropade TIO TUSEN RÖDA ROSOR VILL JAG SKÄNKA DEJ! | ||
lurifax | 2007-07-14 14:44 | |
Så glad hon blev, och omfamnade mig genast. Även hennes son verkade nöjd över hur situationen löstes. Jag kände mig väldigt nöjd med mig själv och beslutade nu att låna pengarna. Allting skrev under, och med lätta steg lämnade jag bankkonotoret, alltmedan alla i lokalen sjöng, DU GER MIG BRA VIBRATIONER | ||
Lillråttan | 2007-07-14 17:49 | |
Med pengarna i handen travade jag glatt iväg till min lokale bilhandlare, Bertans Bil nere vid torget. Men det var lite dumt av mej att inte stoppa ner dem i fickan åtminstone, för plötsligt började det regna och alla sedlarna blev genomblöta och liksom sladdriga. Nåväl, ingen större skada skedd, tänkte jag och knölade ner dem i min kasse, som förövrigt innehöll lite gamla kläder som jag tänkte lämna på Myrorna. Fortfarande glad skuttade jag vidare medan jag gnolade RAINDROPS KEEP FALLING ON MY HEAD. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-16 12:08 | |
För det är ju ett evinnerligt regnande sommaren 2007. Nåväl. Nere hos Bertans var det stängt som vanligt. Den jeppen har nog inte sålt en kärra sen 1800 kallt. Så där stod jag, med kassen full av cash och visste inte vad jag skulle göra. Då kom hon där. Eivor. Byns hemliga bookmaker. Hon flinade och visadesina gula tänder samtidigt som hon trallade: GAMLE SVARTEN! | ||
Lillråttan | 2007-07-16 12:57 | |
Av någon märklig anledning kom jag att tänka på travhästar. Ibland förstår man inte hur associationsbanorna riktigt löper. Som driven av en osynlig kraft gick jag in på Eivors lilla kontor, om man nu kan kalla det lilla kyffet för det. Men plötsligt klarnade mina tankar. Jag fick syn på en vacker affisch som prydde Eivors i övrigt rätt skamfilade vägg. Den föreställde ett flygplan mot en klarblå himmel, och därunder ett glittrande hav, palmer, och vit sand. Jag störtade ut ur kontoret utan att bry mej om Eivors enträgna rop bakom mej: "GET BACK!" | ||
Spirou2 | 2007-07-16 21:12 | |
och reste till orten i fråga. Det var både bättre och värre än väntat. Träden växte upp i skyn. Vårtsvinen grymtade. Infödingarna tjoade. Hettan var outhärdig; fuktig och påträngande. Och där stod han, med ölmage och stickvapen, klanhövdingen och skrek -WELCOME TO THE JUNGLE! | ||
Lillråttan | 2007-07-16 21:33 | |
Nej, det här var inte vad jag hade tänkt mej, tänkte jag och beslutade mej för att göra en safari-tripp i stället nu när jag ändå var åt det hållet. Savannen ska ju vara så vacker, det hade jag hört, och det skulle bli spännande att få se alla vilja djur. Zebra, gnu, gepard kanske? Vi kom fram i skymningen. En elegant äldre dam kom fram till mej och viskade konspiratoriskt: THE LION SLEEPS TONIGHT ........ | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-23 01:20 | |
Hon hade försökt få ragg hela kvällen men insåg nu att det skulle bli ännu en natti ensamhet. För alla har väl förstått att Savannen var den nyöppnade krogen nere i hamnen här i stan. Men den här kvällen var det inte särskilt vilt. En handelsresande som satt och drog en konjak. Det gamla byfnasket Alice med sliten sommarklänning. Postkassörskan Edith Lundbergs äldsta son Ken (lätt bakom flötet) och så jag och den eleganta äldre damen. Hon som gick under namnet: INGELA | ||
Lillråttan | 2007-07-23 11:15 | |
Ja, det var en intressant samling människor. Jag tog fram min lilla svarta anteckningsbok med vaxdukspärmar som jag brukar använda för att göra små noteringar om tillvarons besynnerligheter. Djupt försjunken över boken och i mina egna tankar uppmärksammade jag inte att damen vid namn Ingela sakta makade sig allt närmare. När jag tittade upp var det för sent. Hennes huggtänder var blottade, leendet triumferande och ögonen kalla. Långsamt sänkte hon sin mun mot min hals och viskade: DE SISTA LJUVA ÅREN............ | ||