Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 6 |
Mobilspel
Pågående | 20 795 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
åskarl | 2016-12-26 09:19 | |
..drabbades tomten av en plötsligt påkommen självinsikt: en äldre, gravt överviktig gubbe som skumpar omkring naken är ingen vacker syn, även om han gör det tillsammans med ett underskönt skogsrå. Men detta var en förtrollad tid på året... | ||
en dum en | 2016-12-26 21:07 | |
då allt är tillåtet även för tomtar och troll. Tomten skrattade åt sina funderingar och gav sig hän uti dansens virvlande framfart över de....... | ||
pogu | 2016-12-27 22:13 | |
...tusen sjöarnas land, sjö efter sjö dansades igenom. Julgubben var så pass upptagen att han ännu inte hade märkt att julafton redan hade passerats för flera dagar sedan... | ||
åskarl | 2016-12-28 01:00 | |
för om man dansar med ett skogsrå glöms tid och rum och snälla barn och julklappar. Tillochmed att han dansade naken i den bistra oändliga polarnatten hade tomten alldeles glömt. Rudolf betraktade tankfullt tomtens väl tilltagna bakdel som antog en allt rödare färgton. "Tänk vad bra", tänkte Rudolf, "nu får vi baklyse till slädekipaget också!" | ||
pogu | 2016-12-28 11:43 | |
...men där tänkte Rudolf lite galet, Julgubben tänkte inte alls åka naken, han tänkte nämligen inte åka alls. Han hade bestämt sig för att gå ut i strejk. | ||
SmålandsMira | 2016-12-28 11:46 | |
...Han hade där i dansens virvlar, med den undersköna, kommit att tänka på vad som är meningen med livet egentligen....Inte är det... | ||
åskarl | 2016-12-28 11:53 | |
..att dela ut paket till bortskämda skitungar, nej nu skulle han idka lite självförverkligande. Han funderade både ett och två ögonblick på att anta den ständiga inbjudningen till tv4:s Let's Dance, och... | ||
SmålandsMira | 2016-12-28 12:08 | |
...tänk så skönt att slippa det där jäkla skägget som kliar så förbaskat, även om det blivit bättre sedan han avlusade det... Nu är det dags för tomten... | ||
pogu | 2016-12-28 12:19 | |
...style 2016 att titta fram. Nu skulle han äntligen dra nytta av sitt kändisskap och se till så att stålarna börjar rulla in. Först tänker han sälja Rovaniemi och sen... | ||
åskarl | 2016-12-28 12:29 | |
..casha in pensionsförsäkringen men den flygande släden kunde va bra att ha för en nyrik jet-set-are. Llite pilates och boxersize på det så blir den megadtora rutan på magen snar många små igen, precis som när han var en hormonstinn ungtomte... | ||
SmålandsMira | 2016-12-30 12:24 | |
...En tankfull Rudolf betraktar allt detta och får helt enkelt vänja sig vid tanken på att 2017 innebär ett helt nytt liv. Tomtens släde kommer förvandlas till ett lyxigt vrålåk, med champagnekyl och chaufför, tur att han och resten av gänget inte kommer få kicken i alla fall, till och med Rakel får vara med på ett hörn. Tomten och tomten...numera heter gubben Tony... | ||
pogu | 2016-12-31 00:18 | |
...Tonna, som Julgubben helst vill kallas börjar sitt nya lyxlir med och åka på kryssning på Östersjön. Som enda medresenär har Tonna val Rakel till Rudolfs stora bedrövelse. Ensam och övergiven... | ||
SmålandsMira | 2017-01-07 18:57 | |
...vaknar Rudolf plötsligt upp i den vackra, av snökristaller gnistrande, vintervita skogen. Den där stora grenen jag fick i huvudet fick mig visst att svimma av. Vilken dröm jag hade! Julgubben var försvunnen och jag träffade en pangbrud! Vissa drömmar ska nog förbli just det. Tänk om allt detta varit sant? Hur hade det då blivit med julen filosoferade Rudolf när han traskade hemåt mellan snöklädda granar...men vem är det som står där? Vilken snygg vaja! Hej, Rakel heter jag, presenterade skönheten sig....och så levde de lyckliga i alla sina dagar, tomten och alla hans renar. Slutet gott, allting gott. | ||
pogu | 2017-01-08 13:37 | |
Fint avslut på sagan min bästa författarinna! | ||
SmålandsMira | 2020-12-25 20:42 | |
Vilken fin saga vi skapade när det begav sig Pogu. Jag blir nästan imponerad själv :-) | ||
pogu | 2020-12-25 22:20 | |
Haha...den ska vi vara stolta över ;) | ||
Norah | 2020-12-26 08:48 | |
Tack för den! :) | ||