Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade50
Mobilspel
Pågående21 268

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Codex - Ej medlem längre2011-01-01 12:14
Antal inlägg: 3137

Om snögubben faktiskt hade hoppat i sjön och ätit upp alla pantburkar så skulle de ändå ligga kvar i sjön, eftersom snögubben antagligen hinner med att smälta i det varma vattnet.
Därför borde alla pantburkar ligga kvar i sjön, väl samlade på ett ställe, och då är det ju bara att åka dit, hämta dem, strunta i de hemlösa och själv bli miljonär på kuppen.

Codex - Ej medlem längre2011-01-01 23:22

Detta skulle ju aldrig gå eftersom den enda som vet vilken sjö burkarna ligger i är gaisarn och han lever på små moln vid sidan av hans rosa snögubbar. Om han ens skulle ha en aning om var sjön ligger så skulle det ändå vara i hans fantasi. Rosa elefanter har man ju hört talas om men rosa snögubbar existerar ju självklart inte. Därför måste inlägget av gaisarn vara falskt och följaktligen det efterkommande, och är därför inte giltigt.
Då är ju frågan om man ska fundera över frågan från 2007. Ska man ockupera slottet?

Codex - Ej medlem längre2011-01-02 15:49

Alla fattar ju att man inte kan såga sitt eget inlägg.

frippefrappe2011-01-02 17:24
Antal inlägg: 10101

Det kan man visst göra, så försök inte.

Codex - Ej medlem längre2011-01-02 17:36

Fast det kan ju inte du bestämma. För den som bestämmer är trådstartaren och trådstartaren är TomasLeonard och han är antagligen inte aktiv länge eftersom han öppnade tråden 2007.
Därför bestämmer jag vem som bestämmer istället och jag bestämmer att gaisarn25 bestämmer!

frippefrappe2011-01-02 17:42

Gaisarn håller förmodligen på GAIS, och IFK Göteborg är bättre än GAIS, alltså bestämmer jag!

frippefrappe2011-01-02 17:43

Dessutom varTomasLeonard inloggad senast den 12/12-2010 alltså inte länge sedan, så han är nog aktivare än vad du tror!

Codex - Ej medlem längre2011-01-02 17:46

Jag tror inget jag vet.

Jag vet också att män är smartare än kvinnor och att ägget kom före hönan.

frippefrappe2011-01-02 17:47

Du vet inte du tror!

Codex - Ej medlem längre2011-01-02 18:42

Om så vore fallet hade jag inte suttit här på en SÖNDAG, som ju självklart är vilodagen.

Dagen då alla tvättstugor är stängda så att vanliga arbetare ska få livet lite extra jobbigt och tvätta efter jobbet istället för sin lediga dag, eller dagen då alla affärer är stängda (om man bor i en småstad) trots att det är dagen då man gärna skulle öpnna plånboken och köpa sig ur ångesten.
Söndagar är värre än måndagar!

yolenaur2011-01-03 14:53
Antal inlägg: 307

Att påstå att söndagar är värre än måndagar är helt befängt. Och nu talar jag inte bara för mig själv,utan för alla förtryckta stackars människor som inte själva kan göra sina röster hörda. Tänk på den lilla pojken som blir misshandlad av sin styvfar varje måndag. hur kan du med hjärtat i behåll påstå att söndagar är värre än dessa fruktansvärda måndagar? Och kvinnan som står på centralen och tigger pengar för att ha råd med behandlingen för sin dödssjuka chihuahua, detta arma, hårt kämpande fruntimmer som förlorade jobbet på en av dessa gudsförgätna måndagar. Hur kan du skriva detta påstående? Som ett hån, en föraktfull spottloska i ansiktet.

Nej, vi kan nog lugnt konstatera att denna så kallade Codex (som dessutom betyder "girigbuk" på indianspråket hinua, man kan ju bara gissa varför han har tagit detta användarnamn) är allt för inskränkt för att ens ta på allvar.

Codex - Ej medlem längre2011-01-03 21:10

Måndagar...
Inte har väl du också fallit för massan som skriker ut ångest över alla dessa måndagar.
Det lugna, trygga, trevande första steget ut i veckan. Uppvilad, färdigfestad och trygg tar jag på mig ryggsäcken och går till jobbet dessa strålande dagar.
Jag ser helt enkelt till att slippa höra grabben som skriker i lägenheten över mig, jag tar en öl på krogen medan de för sitt liv. På vägen dit passar jag på att skrapa av skorna ordentligt på den lata lilla chihuahua som ligger och skräpar i mitt rosa lilla liv.

Måndagar är riktigt bra, Onsdagar däremot.

Förresten betyder Codex "Den allsmäktige" och äro en kvinna.

Codex - Ej medlem längre2011-01-08 23:41

Att du för det första fortfarande håller på med detta trots bristande intresse kan ju endast tyda på bristande socialt intellekt, för det andra vet ju alla att Onsdagar är lill-lördag, end of discussion!'

....kvinna i fårakläder möjligtvis..

lillsyrran_ - Ej medlem längre2011-01-11 23:31
Antal inlägg: 1377

Onsdagar? Bah!
Då har man bara släpat sig till halvvägs på den tröstlösa arbetsveckan. Och VAD kan vara värre? Inget så klart. Mitt-i-veckan-pinan = onsdag.

*Måndagar klarar man av galant med de krafterna man samlade på sig under helgen.
*Tisdagar börjar det dana oroväckande.
*Onsdagar ÄR den fullständiga pinan. Ingen tröst i sikte - alls.
*Torsdagar börjar ändå hoppet vända, liite, liite, för det finns faktiskt en lördag där ute någonstans.
*Fredagar genomlever man på ren vilja.

Och sedan kom ju lördagen!
Dagen då du får sova så länge du vill.
Dagen då du får njuta av den långa brunchen vid öppna spisen, med myspysljusstakarna.
Då du hinner tänka klart alla de där tankarna som inte hanns med under veckan.
Dagen då du får drömma bort dig i lugn och ro så mycket du vill.
Dagen då du hinner planera för framtiden.
Då du kan ringa alla dom samtalen som sköts upp under veckan.
Läsa klart den där boken. Bjuda hem alla dom du längtat efter och inte hunnit träffa under veckan.
Behöver jag säga mer? NÄ. Tänkte väl det.

Codex - Ej medlem längre2011-01-12 11:39

www.gamereactor.se/m...30 6_53.jpg

Lördagar super sig folk fulla, gör illa varandra och vet inte vad ett nej betyder. Drömmar går i kras, livet förstörs och lyckopillrens tid blomstrar.

Enda lösningen är att plocka upp gitarren, ta rakbladet till plektrum, gråta en skvätt och skriva en snyftballad om livets orättvisor.

onobond2011-01-12 13:40
Antal inlägg: 24323

Bara att ens tänka tanken att klanka på Lördagen, den svenska veckans höjdpunkt känns motbjudande.

Supa och slåss på lördan är väl en riktigt fin gammal svensk tradition, vad skulle vi göra istället - klä ut oss i burkor, äta kravodlade alfa-alfa-groddar och virka underkläder till barnbarnen?

Gitarren kan du lägga undan, men rakbladet kan du nog ha användning för!

lillsyrran_ - Ej medlem längre2011-01-12 18:58
Antal inlägg: 1377

*aaaasg* :))

Codex - Ej medlem längre2011-01-13 00:31

Skratta åt sådana saker. Fy skäms! Livet ska tas seriöst. Inget flamsande och tramsande, och framför allt inte använda slanguttryck och fåniga smileys.
Det är sådana som du som utarmar det svenska språket.
Vi behöver skriva grammatiskt rätt, stava felfritt och visa upp en fin svensk språktradition. För vart kommer vi hamna annars?
Jag hoppas verkligen inte Fredrik Lindström får nys om det här!

ttiittii - Ej medlem längre2011-01-13 00:55
Antal inlägg: 37631

jag lever av smileys och slang utryck och gramatiken skiter jag totalt i,och hur fick du in fredrik lindsröm i det hela han är såååå dryg,tänk på mig då som får sitta och trycka in min laddarkabel hela tiden så att min dator får ström,det betyder att jag bara kan skriva med en hand vilket kan bli lite vridet,men det är det minnsan ingen som bryr sig om

Codex - Ej medlem längre2011-01-14 14:54

............(0 0)
.---oOO-- (_)-----.
╔═&am p;#9552;═&# 9552;═&#955 2;══& amp;#9552;═& ;#9552;═&#9 552;═&#9552 ;══&a mp;#9552;╗
║ Jesus is coming ║
║ Look busy! ║
╚═&am p;#9552;═&# 9552;═&#955 2;══& amp;#9552;═& ;#9552;═&#9 552;═&#9552 ;══&a mp;#9552;╝
'----------------------oO O
........|__|__|
.......... || ||
....... ooO Ooo

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?