Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 049 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-23 11:20 | |
Eller hörde jag fel? Var det kanske den friska djupa ådern hon sa? För i sin svarta cape och med spetsiga öron kunde hon inte vara annat än en vampyr. Vilken jävla tur att jag ätit vitlökspizza till lunch och salami till middag. I samma ögonblick som hon skulle sätta tänderna i min strutsliknande hals skrek hon till och försvann i ett rökmoln. Med andan i halsen sprang jag bort över den blomstrande åkern mot fast bebyggelse. Nästan framme i stan kunde jag bara drömma om en enda sak: EN KVÄLL I TUNNELBANAN! | ||
Lillråttan | 2007-07-23 11:31 | |
Men den drömmen kunde jag bara glömma. Nån tunnelbana fanns ju inte i närheten. Skräcken hade mej fortfarande i sina klor och benen gick som trumpinnar mot asfalten. Så snabbt har jag nog aldrig sprungit i hela mitt liv. Otroligt nog dök det upp en taxi som ur tomma intet och jag vinkade och skrek. Chauffören skaktade in och vevade ner rutan. Jag flåsade och flämtade fram. I`M LEAVING ON AN AEROPLANE. | ||
Lillråttan | 2007-07-23 11:45 | |
JETPLANE ska det vara förstås, som en flitig läsare har noterat och gjort mej uppmärksam på. | ||
sarlina | 2007-07-23 12:27 | |
- Flygplatsen är stängd sedan flera dagar, mumlade mannen, men det går fortfarande båtar härifrån. - Till hamnen flåsade jag, till hamnen! Vi färdades genom obeskrivliga kvarter, hängbukade råttor slank i skumrasket undan framför bilen och kväljande människospillror skymtade i gränderna. Jag blev avsläppt intill en nedgången motbjudande gammal skorv, en tremastad bark vars namn inte längre var läsbart. Jag stod vid landgången, bakom mig i mörkret mer kände jag än såg hur en ständigt växande hop trashankar samlades och långsamt närmade sig. - Tag mig med, viskade jag förtvivlat till den man som likgiltig stod vid skeppets reling och vars mössa bar någon slags befälstecken - tag mig med. Hon spottade en lång brun stråle ner på kajen och log föraktfullt -VEM KAN SEGLA FÖRUTAN VIND? | ||
Lillråttan | 2007-07-23 14:39 | |
Det kan jag, svarade en släpig röst från fartyget intill. En blek och utmärglad man stod vid relingen och flinade snett medan han pekade menande på sin båt, som visade sej vara försedd med motor. Jag tvekade inte en sekund, utan slängde mej ombord och frågade kapten vad han ville ha i ersättning för att föra mej långt från denna gudsförgätna plats. - Vi ska nog komma överens om den saken, svarade den bleke. Välkommen ombord på SLOOP JOHN B. | ||
sarlina | 2007-07-23 16:02 | |
Det svarta vattnet i hamnbassängen virvlade upp kring båtens akter när den saktade började backa ut från sin tilläggningsplats vid kajen. En odör av förruttnelse fick mig att rysa men min bleksiktige räddare tycktes närmast njutningsfullt dra in doften i sin tunna näsa. en stor oljeskimrande bubbla brast i vattenytan och ett uppsvält hundkadaver kullrade för några ögonblick runt i virvlarna. Den blekelog mot mig, flyttade sig närmare min plats och lade förtroligt en skelettmager hand på min arm - betalningen, sade han, den skall vi säkert komma överensom... Från styrhyttens inre hördes en mycket raspig grammofonskiva, den blekes ögon skimrade längtansfullt och han lät handen glida upp längs min arm -VILL DU BLI MIN TANGOKAVALJER? | ||
Lillråttan | 2007-07-23 16:11 | |
-Ähum, mitt namn är Artur, svarade jag nervöst bara för att ha nånting att säga. Jag är inte så duktig på att dansa tyvärr, men jag kanske kan göra mej nyttig på något annat vis här på båten, jag kanske kan diska? föreslog jag som en avledande manöver. Min bleke värd skrattade hest. Ja, det tror jag säkert att du kan, sa han och tog ett stadigt tag om min arm. Jag kände mej orolig, detta var inga GOOD VIBRATIONS. | ||
sarlina | 2007-07-23 22:49 | |
Båten krängde plötsligt till för en häftig vindil. Kvällshimlen var olycksbådande svavelgul och svarta molntrasor började dra upp i väster. Den bleke förlorade på ett ögonblick allt intresse för både pardans och hushållsgöromål, han stod svärjande till rors och försökte parera vindstötar som tycktes komma från alla håll, samtidigt som svågorna växte sig allt högre. En stor flock av små svarta fåglar drev fram tätt över vattenytan, drivna av den tilltagande vinden och deras åsyn hade en förödande inverkan på rorsmannen - han sjönk samman i en ynklig hög framför sin ratt, tog hulkande fram ett gulnat och tummat idolporträtt av August Strindberg ur sin slitna kavajs innerficka, kyste det med blodlösa läppar och kved sakta - ADJÖ FARVÄL FÖR SISTA GÅNG. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-23 23:01 | |
Tänk, det fick mig att komma ihåg min gamla klasskamrat Linus Larsson. Ja vi brukade kalla honom Pip-Larsson eftersom han alltid började böla så fort någonting gick honom emot. Jag kommer särskilt ihåg när Hucke och Kicke tryckte ner honom i en snövall och mulade hundpissgula iskokor rakt ner innanför jackan på honom. Hela klassen stod och skrattade, och jublet blev öronbedövande när Pip-Larsson började snyfta samtidigt som de från magister Hanssons bilstereo hördes: GRÅT INGA TÅRAR! | ||
Lillråttan | 2007-07-23 23:32 | |
Ja, Pip-Larsson var en ömtålig typ. Att min bleke kapten skulle vara av samma skrot och korn var lite av en överraskning, men allt är inte som man tror här i världen. Vem kunde väl heller ha anat att jag skulle hamna på ett fartyg i storm efter att ha suttit i godan ro på Savannen? Jag förlorade mej i ett filosofiskt resonemang med mej själv där jag satt på däcket och försökte hålla mej fast i relingen samtidigt som jag skrev ett avskedsbrev i min svarta anteckningsbok: MOR LILLA MOR. | ||
sarlina | 2007-07-24 04:38 | |
Snart skymdes min blick av de tårar som oemotståndligt steg i mina ögon, inte av någon feg självömkan, utan av innerligt medkännande med den arma värld som så snart skulle förlora mig, en av sina största söner - att det bleksiktiga eländet skulle gå under i samma veva skulle bliva en klen tröst. Båten gjorde nu ytterligare en fasansfull överhalning, det lät som om något brast i dess inre och genom vindens tjut hörde jag först svagt, sedan allt starkare, grova, gutturala grymtningar och jag insåg att kölsvinet brutit sig löst och var nu på väg upp på däck! I denna den yttersta nödens stund grep mig skräcken och jag vände mitt hjärta till Gud uppsändande brinnande böner om räddning. Ingen kan väl ta illa vid sig över att jag i min nöd därvid nämnde en del tjänster jag gjort honom i det förgångna, liksom de ekonomiska utlägg jag haft i samband med kyrkobesök och dylikt, och sannerligen - Gud hör bön! Mitt ute på det stormande havet fick jag se en gestalt torrskodd skrida på vattnet, rakt mot vår båt - PASTORN MED SIN STORA BOK. | ||
Lillråttan | 2007-07-24 10:08 | |
De grymtningar och det oväsen som jag hört blev allt starkare, båten krängde och gungade, vattnet forsade över däcket och jag insåg att slutet var nära. I samma stund stötte fartyget hårt mot något, en svart klippa dök upp i mitt synfält och i nästa stund splittrades båten framför mina ögon. Den reslige pastorn var nu alldeles intill oss, och han sträckte ut sin hand och tog tag i det raggiga kölsvinet, vilt sprattlande och skriande. Jag lyckades hugga tag i en flik av hans mantel och hängde kvar i ett sista desperat hopp om frälsning. Pastorn fortsatte sin vandring och jag kunde nu se att vi hade land framför oss. En skylt vid stranden förkunnade: HOG FARM. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-24 13:09 | |
Ja se det var en riktig svinstia. Där fanns en kulting de kallade Morris, en sugga som hade fått öknamnet Sarlina och så en bamsing till Galt som fortfarande var namnlös. En liten tandlös gumma, inte stort mer än 1 å 55 kom haltande med svettigt ansikte. – Jo, det gäller just galten, sa hon. Den eländingen ska till slakt i morgon å jag förbjuder att han ska dödas namnlös. Du ser ut att vara en man av börd och kanske därför kan välsigna det arma kräket? Jag visste inte vad jag skulle göra. Okej att jag som vigselförrättare medverkat till en del tveksamma äktenskap. Men detta! Ge namn åt en sådan best. Men tanten farmhärdade och plötsligt kom ett viskande ja mellan mina läppar. Så där stod jag, med en svinskalle halvt nedkörd i dopfunten och hörde mig själv säga: KALLE PÅ SPÅNGEN! | ||
Lillråttan | 2007-07-24 13:59 | |
Det blev alldeles dödstyst i ungefär tio sekunder, sedan hördes ett litet fnitter. Försiktigt först, men sedan allt mer frustande, och till slut vred sig den lilla gumman som av kramper där hon dubbelvikt av skratt försökte hålla sej på benen. Jag kände mej lite frågande. Vad hade jag sagt som var så roligt? Kalle på Spången? Gumman flämtade alltmer ansträngt, nu låg hon på marken och kraxade astmatiskt. Plötsligt slutade hon helt att andas. Till min fasa upptäckte jag att hennes ansikte antog A WHITER SHADE OF PALE. | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-24 14:04 | |
Och värre blev det. På en liten stuga en bit upp landtungan hängde en skylt och svajade. Det hade nog stått Procol Harum en gång, men nu stod det Procol Harem. Och där på altanen satt en hel bunt med lystna gummor i varierande ålder. Inte en enda under 75 dock. – Där är han som tog livet av Asta, vrålade en luggsliten kärring. Nu ska han ha sitt straff. Jag förstod direkt vad klockan var slagen. Här vankades DUNDER och SNUS och LURVIGA LUDER | ||
Lillråttan | 2007-07-24 14:08 | |
finns det verkligen en sån låt Morris? Jag börjar undra om du är så tillförlitlig ... | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-24 14:11 | |
"En gång var jag bärgad och hade en gård En fru tretton ungar och en gammal Ford Jag mötte en brallis, hon gav mig en blick Hon gav mig en kyss så det gick som det gick Dunder och snus och lurviga luder Danska skallar så det sa tjong Dunder och snus och lurviga luder In me' en omgång och botten opp En månad på Holmen för flaskan som slant Och gården åt fanders och forden i pant Nu sitter jag här som en urlakad sill Men roligt ibland när som det slår till Dunder och snus... Så föste jag snutarna hop i en flock och vände på steken och löpt amok Så blev det rabalder med fasa och skrik För om det skall gå, skall det gå med musik Dunder och snus..." | ||
Lillråttan | 2007-07-24 14:14 | |
OK, det fanns det.... Klämmig dänga! | ||
Morristown - Ej medlem längre | 2007-07-24 14:15 | |
Yiss, fortsätt nu! | ||
Lillråttan | 2007-07-24 14:16 | |
jaja | ||