Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 42 |
Mobilspel
Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sotfinger | 2014-08-23 21:19 | |
Säkerhetsmedveten: Jag anande en svag urindoft som verkade emanera från min granne. Lyckligtvis hade jag ett stycke plastad frotté som jag skyndade mig att lägga i fåtöljen innan hon satte sig. | ||
farmor448 | 2014-08-23 22:04 | |
Nykterist Kan inte begripa varför folk ska dricka tills dom ramlar under bordet. Vad är det för roligt med det? För oss andra som inte dricker oss redlöst berusade. Efter en stund finns inte en käft kvar vid bordet, alla ligger under. Det blir trist, så jag drar | ||
Greta grus | 2014-08-23 22:22 | |
Ambivalent: Det verkade ju som om hunddamen var småfull och därför kissat på sig, men det kan jag ju inte veta eftersom jag sprang iväh så snabbt. Kanske skulle gå tillbaka och be om ursäkt, eller bjuda på kaffe kanske. | ||
Sotfinger | 2014-08-23 22:53 | |
Säkerhetsmedveten: Innan jag gick tillbaka slank jag in på Närlivs och köpte ett mopp-set. Man vet ju aldrig vad såna där fyllon kan ställa till med. | ||
Greta grus | 2014-08-23 23:09 | |
Ambivalent: Jaha, vad gör jag nu då? Hunddamen är kvar och killen från ettan har också klivit på. Undrar varför han ligger under bordet. Borde jag ringa polisen, eller nja det var ju jag som stack. Jag moppar av lite här och kokar kaffe. | ||
Ruckzuck | 2014-08-23 23:35 | |
Konspiratorisk: Men vad var det som ramlade ur killens ficka? En liten lapp, troligen med ett hemligt meddelande till mig. | ||
Schackrutor | 2014-08-24 01:04 | |
Social Det var ett telefonnummer på lappen, så jag provade att ringa det eftersom det alltid är roligt med nya kontakter. Det visade sig vara en biltvätt som inte hade öppet just nu. | ||
Sotfinger | 2014-08-24 09:28 | |
Säkerhetsmedveten: Jag raderade telefonnumret ur min mobil för att undvika att bli indragen i något oönskat. Dessutom håller jag mig till min ordinarie biltvätt som jag vet fungerar klanderfritt. | ||
Greta grus | 2014-08-24 20:36 | |
Nej nu ringer det på dörren igen och här ligger grannen under bordet. Han ser lite blek ut, eller kan det vara kylan fönstert är ju öppet. Jag lägger på en filt, nä en matta blir bra. | ||
Farnsworth | 2014-08-24 20:57 | |
Melankolisk Men sedan sjönk jag ner på soffan och fastnade i mina egna tankar. Även om han vore död så har han det ändå bättre än jag. | ||
Sotfinger | 2014-08-24 21:28 | |
Säkerhetsmedveten: Jag tar fram mobilen och fotograferar hela rummet innan jag öppnar så att jag har en dokumentation. Hunddamen är dessutom mitt vittne till att jag är oskyldig till att grannen hamnat under bordet. | ||
Greta grus | 2014-08-24 22:51 | |
Ambivalent: Kollar i tittögat på dörren, det är min pojkvän. Aj, aj, vad ska han tro när jag har en avsvimmad kille under bordet. ja han kanske blir glad, de kan ju spela poker om grannen vaknar upp. Men nä, kanske enklast att jag klättrar ut genom fönstret och drar eller...? | ||
Sotfinger | 2014-08-24 23:09 | |
Säkerhetsmedveten: Nej, nu måste jag ta mig samman. Det är ju faktiskt inte jag som ställt till med denna röra. Min pojkvän (som jag gjort kreditprövning på samt HIV-testat) kan hjälpa mig att få ut de här grannarna ur lägenheten. | ||
Schackrutor | 2014-08-25 20:47 | |
Social Fast det är ju ändå roligare med större sällskap, kanske ska jag sätta på kaffe och bjuda in grannen på våning ett som verkar så ensam? Det har ju jag och pojkvännen pratat om ett tag | ||
Sotfinger | 2014-08-26 10:36 | |
Säkerhetsmedveten: Sagt och gjort! Jag plockar undan allt av pekuniärt och sentimentalt värde innan jag dukar fram på kaffebordet. Pojkvännen Abel får uppdraget att invitera grannarna. | ||
Greta grus | 2014-08-26 11:22 | |
Ambivalent: Vad ska vi ha till kaffet då? Räcker nog med skorpor fast det kan ju verka snålt. Och hur många blir det? Hm, vad har jag i frysen tro. Men oj vad är det där som ligger på översta hyllan. | ||
Sotfinger | 2014-08-26 12:45 | |
Säkerhetsmedveten: Jag hämtar mina latexhandskar och drar på dem, sedan tar jag försiktigt tag i det märkliga föremålet. Kan det vara en tångruska? | ||
Ruckzuck | 2014-08-26 13:44 | |
Konspiratoriskt: Jo, självklart. Det har ju varit både dykare och hemliga agenter här och rotat i lägenheten. Men de glömde visst städa undan vissa spår. | ||
Sotfinger | 2014-08-27 09:42 | |
Säkerhetsmedveten: Jag skickar tångruskan till SKL, men först måste jag ta hand om mina gäster. Lyckligtvis hade jag hembakta bullar i frysen, datummärkta förstås. Gammal mat kan man bli sjuk av. | ||
Greta grus | 2014-08-27 11:23 | |
Ambivalent: Jäklar också, mitt i bullkalaset frågar Abel om jag sett hans exemplar av Fingurulus tångruskus, en mycket ovanlig trädväxande svamp som han ska doktorera på. Ja jag tänkte väl att det var dumt att skicka iväg den där saken. Fast det var inte konstigt så äcklig som den såg ut. Oj oj. Annars var det kul fika faktikst. | ||