Spelrum
Giraffen | 47 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 47 |
Inloggade | 94 |
Mobilspel
Pågående | 20 897 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Månblomma | 2023-03-11 11:28 | |
Agnezka dröjde sig kvar hos Konrad som fick stanna i friggeboden när de skulle ut och bo i det där tältet som Lars- Ove hade babblat om hela vägen från tågstationen. " Alltså, hallå??" Hur många detaljer finns det att berätta om ett tält?? Fler än hon någonsi kunnat ana. Det hade varit pinsamt att bli mött på en station, där bara hon och en äldre man, samt en mamma med två barn klivit av, typ mitt ute i ingenstans.. och där hade Lars- Ove stått med en felstavad namnskylt... Näväl, hon hade packat upp, pysslat om Konrad som hade mat och vatten så att han skulle klara sig. Nu ropade L- O på henne att det var dags att åka. Flera av de andra var på plats vid tältet redan . Tydligen hade någon av de andra med sig en häst också. Det här skulle bli minst sagt intressant tänkte Agnezka när de knölade in all packning i L- O' s gamla Volvo. | ||
Tessica | 2023-03-11 15:25 | |
James log med hela ansiktet när hon fick se Sigrid, iklädd glittrig aftonklänning och fjäderboa, komma struttandes mot henne. Lite otippat på en campingtur. Välkommen till Björnångers trevligaste tält! Det är jag som är Sigrid, dvs Halvards högra hand och personliga assistent. Här är välkomstdrinken. Sigrid sträckte fram en kåsa med rykande dryck i. Det doftade kanel, kryddnejlika och ingefära. Glögg mitt i sommaren? Det hade James verkligen inte heller väntat sig. Åh tack snälla! Jag kallas för James. Var är alla andra? | ||
riwinx | 2023-03-12 05:57 | |
Sigrid plirade med ögonen: -De kommer snart, hitskjutsade av Lara-Oves fru. Halvards jeep fick värsta motorhaveriet i vildmarken och Agnezkas tåg var också lite försenat. Det skulle köpas skor med. Fast det var ju igår. James kände att Sigrid var av en annan sort än hon själv. Betydligt mer verbal och framåt. De var nog ändå på något sätt lika. Inspirerande. Tänk att en främmande människa på ett behagligt sätt kunde vara så oblyg. Hon satt till och med nära henne utan att det kändes otryggt. -Vilken god glögg. Tack. -Hemkokt Fast det är inte glögg. Många tror det. Det är ett slags kanadensisk alpdryck. Den kommer från en av ursprungsbefolkningarna. James sörplade och kände en skön berusning i sig. Sigrid fortsatte: -Jag gillar sånt. Sånt som ger magi och högre närvaro i vårt annars lite pluttiga liv. Sigrid pausade för att höra om James skulle säga något. Fortsatte sedan att prata: -I detta tillknäppta norr behövs sånt extra mycket. James nickade instämmande. Hon gick ju själv nästan alltid sin egen väg, och var knappt rädd för nånting. Möjligen dock lite rädd för att stå i centrum. -Vänta, sa Sigrid. Hon rotade hetsigt i en av sina ryggsäckar. -Jag har inte bråttom, sa James och drack upp det sista ur kåsan -Titta här! Får jag pryda din häst med den? För det är väl din häst? -Ja. Pontus är min. Du får gärna pryda honom. Inga problem heller om du tar en ridtur före de andra kommer. -Vad du är fin, sa Sigrid och strök henne på kinden. James rodnade och fick bara fram ett tack. Sigrid skulle nog bli vad hon längtat efter. En ny sann vän. Sigrid gick raskt bort mot Pontus. Knöt fast ett tunnt rep fyllt med kopparsmycken längst fram. James intuition stämde. Sigrid var en duktig ryttare. Innan hon försvann in i den täta granskogen, så hojtade hon med jojkmelodi: -Livet är underbart! Ett svagt motorljud ökade i ljudstyrka. | ||
riwinx | 2023-03-12 07:06 | |
(Rättelse: Lars-Oves fru...) | ||
lolololololo | 2023-03-13 14:44 | |
Halvard, Lars-Ove och Agnezka tog sig ut ur Volvon och möttes av åsynen av det praktfullaste tält någon någonsin hade skådat. Lars-Ove och Agnezka hälsade på James som satt med en tom kåsa framför tältet medan Halvard drog av sig Lars-Olofs skor och inspekterade sina skavsår. Jäklar, vilken smärta, stönade han. Alla fyra vände sig om när ljudet av klapprande hästhovar hördes mot grusvägen. Sigrid gled ur sadeln och så var de samlade alla fem som skulle arbeta tillsammans resten av sommaren. Bara de genomlevde kick-offen i detta mygghelvete till djävulsställe, tänkte Halvard surt. | ||
Tessica | 2023-03-13 18:48 | |
Lars-Ove skyndade in i tältet för att förbereda välkomstdrinken till alla härliga kollegor som stod samlade runt den ståtliga hästen. Han var nära att skrika rakt ut i förtvivlan när han såg att termosen i förtältet hade knallrött lock och den välbekanta lappen: "OBS: endast till kinesiska råttor och foster". Måtte ingen ha hunnit dricka ur fel termos! Han skyndade bort till sin ryggsäck, gömde undan termosen och plockade fram den riktiga termosen med grönt lock. Den som innehöll helt vanlig glöggliknande kanadensisk alpdryck. Halade fram kassen med kåsor och snacks. Skyndade ut igen till de övriga. Ute framför tältet hade James precis säckat ihop. Medvetslös! De andra stod i en ring runt henne och dividerade kring vem som var bäst på HLR och vem som skulle ringa 112. Ingen mobiltäckning! | ||
Månblomma | 2023-03-13 22:14 | |
Oj vad ni skrivit på!! Heja er och Tessica, du kan twista till det du!!! Haha! Termosarna!! | ||
riwinx | 2023-03-14 01:34 | |
-Men vad i helvete! Är polisen här ute?! Halvard, likt de andra såg häpna en svart helikopter hovra tätt ovanför skogsbrynets yttersta granar. Sigrid hade frenetiskt påbörjat livräddningsförsöket. Agnezka grät förtvivlat mot Lars-Oves axel, som nu mest tänkte på vad som i helsike hände där uppe. En man med rutig flanellskjorta firade ner sig från helikoptern ...och då insåg Lars-Ove. Det var ju Tord. Deras vildmarksguide hade anlänt. Han hade ju verkligen sina metoder att få uppmärksamhet, tänkte Lars-Ove. Överraskningen fick honom nästan att glömma bort den allvarliga situationen på marken, som uppstått. Skogshuggaren Tord, som de senaste åren gjort sig känd som Norrlands rikaste vildmarksman, även kallad Lotto-miljonär fick inte allas uppsluppna blickar på sig denna gång, men Halvard tappade helt bort sig och utbrast: -Men det är ju Tord!! Saatan i gaatan!! Du är ju fucking Indiana Jooones!! James skakade till och satte sig raskt upp. Krockade med Sigrids huvud, som först blev lätt groggy. Chockartat skrattade och grät de sedan i ett famntag. Pontus frustade högt och trampade med hovarna. Agnezka föll ner på knä. Gruppkramen var ett faktum. Tord släppte taget om linan och landade några meter från de förvirrade och omtumlade lägerdeltagarna. | ||
riwinx | 2023-03-14 01:45 | |
(Rättelse: Lotto-miljonären) | ||
riwinx | 2023-03-14 08:04 | |
(Rättelse igen: häpna ska vara häpet...) | ||
lolololololo | 2023-03-14 18:58 | |
Sigrid, yr i huvudet efter krocken med James men alltid redo för nya äventyr, kastade beundrande blickar på Tord. Vilken man! Bred om bringan under den rustika skjortan. Mums! Även Halvard stirrade lystet på Tord, noterade Lars-Ove som började bli redigt less på att ha Agnezka hängande över axeln. -Var hälsade! ropade Tord manligt. Nu börjar vildmarksäventyret! Vi ska börja med att slänga ifrån oss våra skor och känna moder natur mot våra fötter. Sen ska vi ta oss en sup från Lars-Oves termos innan vi... Han avbröts av ett gällt skrik. Vad hände? | ||
Månblomma | 2023-03-14 20:25 | |
Halvard hoppade skrikande omkring på ett ben innan han föll ihop och frustade högre än Pontus med båda händerna krampaktigt om högerfoten. I all uppståndelse kring James och helikoptern som kom med Tord ,hade han backat undan mot Pontus som blev väldigt rädd när helikoptern och Tord anlände. Hästen hade tagit ett sidosprång för att försöka komma undan det otäcka ljudet från helikoptern... och där ena hoven landade, fanns Halvards lilltå under. Gruppmedlemmarna fick nu plåstra om Halvard och tån, ose till att James mådde bra och samla ihop gänget. Det tog en stund. Tillslut satt de på några stockar bredvid tältet, barfota, enligt Tords uppmaning...Det hade ju blivit en sjuhelsikes start det här. | ||
Tessica | 2023-03-14 21:12 | |
-Vet ni vad? Jag har faktiskt gått några terminer på läkarprogrammet, sade Sigrid stolt. -Den där tån måste röntgas Halvard, om du inte vill riskera amputation. Och din puls, James, är fortfarande alldeles för låg och oregelbunden. Dina vitalparametrar behöver undersökas av en läkare. Hur ska vi få er till akuten? Hur långt är det till närmaste sjukhus egentligen? Får vi låna din helikopter Tord? | ||
riwinx | 2023-03-15 06:45 | |
Med Lars-Oves beslut, fast det ju inte var riktigt det, så fick James åka till närmsta vårdinrättning. Sigrid ville följa med, men Lars-Ove övertalade henne att stanna...och efter att alla installerat sig i den nya miljön och fått andas ut lite, så var det dags för samkväm. Lars-Ove reste sig upp från en av de liggande stockarna de satt på...och höjde sin stämma: -Hej på er "mygg-and Lars-Ove-lovers"! Från och med nu och fram till projektets riktiga startdag så är det inte jag som är chef, utan vår käre Tord. Kort applåd och en skämtsamt armmuskelspännande Tord i fokus. Lars-Ove fortsatte: -Så...eh...nu har jag äntligen tid att visa mina roligare sidor! Sigrid fnissade till. Lars-Ove hörde inte det: -Jag kommer nog även jobba över ovanligt mycket, sa jag till Ulla-frugan! Hon sa direkt, den komikern; hoppas ingen jobbar under! Paus för att höra om någon skulle skratta. Tystnaden bröts av att Halvard fick Sigrid att fnittra ljudligt när han la till: -...kanske även en del övertid för att hinna visa ditt tält? Lars-Ove låtsades inte höra utan fortsatte: -Men hörrni'! Nu ska det ju trots allt bli fest! Vi har typ obegränsat med kebabpizza och hembränt! Allt finns i bakluckan! Skål på er! -Skååål! hördes det unisont från de andra. Halvard satte på musik från sin gamla kassettbandspelare. Elvis sjöng: "Wise men said, only fools believe, but I can help, falling in love with youuu"... Efter första groggen kände sig Sigrid lite illa till mods. Tord är ju bilmannen, hann hon tänka och kände en stor hand mot sin högra axel. | ||
Månblomma | 2023-03-15 06:46 | |
- Nej du Sigrid, nu får du ge dig! svarade Halvard lite irriterat. - Vad lärde du dig där egentligen om fötter? Små lilltår gör de inget åt oavsett, om inte tån håller på att trilla av, och det gör definitift inte min! Halvard tog i lite nu, han hatade sjukhus och alla väntetider. -Min tå må vara skadad, men inte åker jag helikopter till akuten, med den inte! - Tack för omtanken, men nej tack!! | ||
Månblomma | 2023-03-15 06:48 | |
Oj nu postade vi nästan samtidigt...min var svar på Tessicas...kanske kan läsas före ditt Riwinx? | ||
riwinx | 2023-03-15 09:11 | |
Ja. Jag tycker det funkar... Jag lägger in min text igen nu. :) | ||
riwinx | 2023-03-15 09:13 | |
Med Lars-Oves beslut, fast det ju inte var riktigt det, så fick James åka till närmsta vårdinrättning. Sigrid ville följa med, men Lars-Ove övertalade henne att stanna...och efter att alla installerat sig i den nya miljön och fått andas ut lite, så var det dags för samkväm. Lars-Ove reste sig upp från en av de liggande stockarna de satt på...och höjde sin stämma: -Hej på er "mygg-and Lars-Ove-lovers"! Från och med nu och fram till projektets riktiga startdag så är det inte jag som är chef, utan vår käre Tord. Kort applåd och en skämtsamt armmuskelspännande Tord i fokus. Lars-Ove fortsatte: -Så...eh...nu har jag äntligen tid att visa mina roligare sidor! Sigrid fnissade till. Lars-Ove hörde inte det: -Jag kommer nog även jobba över ovanligt mycket, sa jag till Ulla-frugan! Hon sa direkt, den komikern; hoppas ingen jobbar under! Paus för att höra om någon skulle skratta. Tystnaden bröts av att Halvard fick Sigrid att fnittra ljudligt när han la till: -...kanske även en del övertid för att hinna visa ditt tält? Lars-Ove låtsades inte höra utan fortsatte: -Men hörrni'! Nu ska det ju trots allt bli fest! Vi har typ obegränsat med kebabpizza och hembränt! Allt finns i bakluckan! Skål på er! -Skååål! hördes det unisont från de andra. Halvard satte på musik från sin gamla kassettbandspelare. Elvis sjöng: "Wise men said, only fools believe, but I can help, falling in love with youuu"... Efter första groggen kände sig Sigrid lite illa till mods. Tord är ju bilmannen, hann hon tänka och kände en stor hand mot sin högra axel. | ||
lolololololo | 2023-03-15 13:28 | |
Det var Agnezkas grova näve noterade Sigrid innan hon på sin andra axel kände en ännu större hand. Hon sjönk ner på knä under tyngden av de stora händerna och kände hur | ||
Tessica | 2023-03-15 14:00 | |
... det blev riktigt svårt att andas. Lungorna ville inte längre samarbeta med hennes luftstrupe. Allt gick så fort. På några sekunder svartnade allt. Sigrid hade ju också råkat dricka ur fel termos med ovetenskaplig försöksdryck som inte var redo att testas på människor ännu. Men det var ju bara Lars-Ove som insett detta problem. Det var han som hade förberett två nästan identiska termosar. I hans sjuka huvud hade planen varit vattentät. Han hade aldrig i sin vildaste fantasi kunnat ana att Sigrid var färgblind och inte kunde skilja på ett rött lock och ett grönt lock. | ||