Spelrum
Giraffen | 50 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 42 |
Inloggade | 92 |
Mobilspel
Pågående | 20 897 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
riwinx | 2023-03-15 17:07 | |
-Tord! Jag tror hon har ätit av Halvards specialpizza! INTE toppenbra! Den skulle vi män prova nån natt här. Halvard som stod lutad mot Lars-Ove, flinade lätt salongsberusad: -Vadå speceiial...? -Sch! Tyst. Halvard fick en lätt armbåge i sidan av Lars-Ove. Halvard förstod vad som nu krävdes: -Jajust ja. Den ja. Hehe. Smurfpizzan! Så den låg även den i..i bakluckan. Herre jösses, alltså. -Hon andas, sa Tord neutralt. Han hade inte riktigt förstått vad de pratade om. Hade annat att rikta fokus mot. Stora svampar från Halvards senaste resa till Amsterdam skulle testas vid en herrmiddag, men absolut inte vid denna tid och plats. Detta kunde dock inte kontrolleras, så noga. Nu var ju den pizzan på låtsas uppäten. Då lögnen skulle nog inte uppdagas. Tord placerade Sigrid i stabilt sidoläge och utbrast: -Kom nån mä en filt! Det här komm' ordna sig. Håll henne under uppsikt, bara. Jag ska hämt' en sak. | ||
riwinx | 2023-03-15 17:25 | |
(Så...och inte då) | ||
lolololololo | 2023-03-20 08:20 | |
Halvard slängde över Sigrid en filt och en halv minut senare var Tord tillbaka. I vänsterhanden höll han en pipa och i den högra något som såg ut som en örnfjäder. | ||
riwinx | 2023-03-20 19:24 | |
Agnezka låg i sin sovsäck och spanade diskret på Tord. "Rik och kreativ. Undrar om han är singel" Hon upplevde att männen här var så annorlunda från de hon jobbat och umgåtts med tidigare. "Lars-Ove. Han är ju som en slags vänlig buffel.", tänkte hon leende. På deras korta tid tillsammans hade han blivit som en fadersgestalt, men med ett säreget nervöst beteende då och då. Att orden "kebabpizza", "övertid" och frasen "jorå...det knallar och går"...användes mer än ordinärt hade hon överseende med. Den där Halvard då. Vid första mötet var hans första fras: "Hej ögongodis". Vem i helsike, säger så? Är männen över lag svältfödda på kvinnlig skönhet i dessa trakter så skulle hon garanterat dra fördel av det, tänkte Agnezka. Sen somnade hon. Tord tryckte ner något i pipan och mumlade ett mantra. | ||
Tessica | 2023-03-21 21:09 | |
KAPITEL 3 (parallellhandling) Polisutredning James vaknade till av att den stränga AT-läkaren lyste henne i ögonen med en ficklampa. Hon låg fortfarande på en smal brits på den lilla närakuten på Björnångers hälsocentral. -Berätta nu vad det var för droger du tog igår kväll. Dina pupiller är fortfarande väldigt små och det finns spår av morfin och flera andra mycket suspekta substanser i ditt blodprov. -Va? Droger? Jag är ju helnykterist och vegan! Jag fattar inte... -Vi har enligt rutin polisanmält denna händelse. Hoppas du hinner få tillbaka minnet innan det är dags för första förhöret. Kommissarien kommer hit i eftermiddag. James kände hur tårarna vällde upp. Hon förstod verkligen inte vad som hänt! Nu hade läkaren en lite vänligare ton: -Såja... Vi kommer fortsätta övervaka dig tills du mår bättre. Försök vila en stund till nu. Han klappade James på axeln och var plötsligt borta igen. James slumrade till. | ||
Månblomma | 2023-03-21 22:47 | |
Lars- Ove låg och grubblade i mörkret. Han tänkte på James och Sigrid som druckit ur fel termos. Han bannade sig själv så att det knöt sig i magen. Det hade kunnat sluta riktigt illa, tänkte han och gned sig över pannan, suckade djupt och spelade upp allt som hänt under det senaste dygnet. "Undrar hur jag ska förklara det här...de lär ju ta prover på James, ja herregud.tankarna snurrade bara runt. Han låg länge och lyssnade på de andras rörelser, hostningar och någon gnydde i sömnen . Tillslut somnade han. | ||
riwinx | 2023-03-22 06:58 | |
Halvard. Den mest berusade i gänget låg och tänkte på allt möjligt i sin sovsäck. Kanske inte helt rumsrena tankar. Han fnissade åt hur Tords mystiska mantran blandade sig med Lars-Oves rejäla snarkningar. Han kände lite på de nya kängorna och luktade på dom. De som han köpte till sig själv när han med Ulla åkte till skobutiken. Han borde ju haft på dem redan från de köptes, men ölen och den lite ovettiga här-och-nu-Halvard hade fått honom att vänta lite, för de nya kängorna hade 2x11 hål att trä skosnörena igenom. -Kanske de till och med är snabba, sa han tyst för sig själv. Innan han somnade fick han sin lätt livliga fantasi att skena iväg...tänk att få fly från nåt vilt skogsdjur med Agnezka dubbelvikt över ena axeln. Kl.6:14 vid närakuten i Björnånger: -Nu måste de sluta kontakta oss. Vi måste ju få sköta vårt jobb, viskade sjuksköterskan Berit upprört till en av läkarna, medan telefonen ringde. | ||
Tessica | 2023-03-22 13:21 | |
-Guten Morgen, det är kommissarie Brecht, har hunn vaknat nu? bröt han på klassisk tysksvenska. Jadå, svarade Berit och himlade med ögonen. Hon är nog tillräckligt pigg för ett första förhör. /... / James snyftade till igen, där hon satt på kanten på britsen: -Det är säkert? Det enda jag drack igår var lite alkoholfri glögg. -Du har två val, ja? Antingen du samarbeiten mit oss och infiltrerar den nya arbeitsgruppen, tar reda på mehra fakta kring vilka substanser som hanteras på ditt nya jobb. Sedan rapportieren till mich. Naturlich i största heimlighet. Eller så blir jag tvungen att häkta dig på sannolika schäl för olagligt droginnehav, ja? -Jag förstår, suckade James. Jag ska ta reda på mera fakta och sedan meddela dig. Men det blir en utmaning. -Sehr gut. Tack für att du gör denna schtora insats. Senaste tiden har vi haft flera drogrelaterade dödsfall här i trakterna. Detta måste få ett slut. | ||
riwinx | 2023-03-23 08:45 | |
Tord och Sigrid låg bredvid varandra hand i hand. De sov båda. Halvard snarkade högt sovandes på rygg med en känga liggande på pannan. Agnieszka pratade i sömnen. Det lät som att hon lockade till sig ett husdjur. Lars-Ove vaknade med ett ryck. Fina drömmar om roliga aktiviteter i Björnångers vildaste vildmark hade nu på morgonen övergått till mardrömmar där han såg hela deras lägerplats omgiven av döda djur med varsin termos nära sig. Han kröp snabbt ut ur tältet. Luft. Allt var som vanligt där ute. Solen hade för längesen stigit upp mot dem klarblå himlen. Medan han uträttade sina morgonbehov bakom tältet tog han en titt på sin mobil. Den hade fått temporär täckning. Han utbrast: -Men, what the fu... ! -Snälla, tyst, hördes Agnezkas röst. Lars-Ove hade svårt att stilla sig. Nio missade samtal från James och ett kryptiskt skrivet sms från en person han inte kände. Det kändes som att denne Brecht ville komma ut till deras område. Varför? Det var nog bäst att väcka Tord och Co. Kunde en vandring idag till Mediumfjällets södra sluttning vara möjlig? Det gällde att tömma denna plats noga. Att stanna här kändes inte tryggt. | ||
riwinx | 2023-03-23 15:39 | |
(Rättelser: Agnezka + deN klarblå...) | ||
Månblomma | 2023-03-28 17:05 | |
" - Innan vi kan schläppe dig helt ut , vi behöver schtälla några rutinenfrågor och reda så ut föscht hur du kom hit", fortsatte kommisarie Brecht till James som hoppades på att detta skulle gå fort. Hon hade ju bara skålat med glöggen för i helv... James nickade trött. " -Var god att uppge din fullschtändiga namnet unt berätta din story hur och när du kom så hit opp?" James fick nogsamt berätta hur hon hamnat i denna brokiga grupp, mitt ute i skogen. Varför hit, varför dit , hur jobbade hon, med vad? och det kändes som tusen frågor innan komisarie Brecht verkade närma sig slutet av förhöret. -" Jag har en sådan sista frågan till dig, innan jag måschte åka så vidare... Jag är faktischt väldigt fyndersam på en sak" Brecht lutadexsig framåt och studerade James mycket noga. Det togven hel minut innan han frågade.... | ||
Tessica | 2023-03-28 19:14 | |
-Wahrför har du så många covid-antikroppar i blodet? Sade du inte alldeles nyss att du aldrig någonsin haft covid? Und om du urschäktar absolut siste Fragen: hür kommer det sich att du heter James...? James kände sig lättad och förvirrad på samma gång, att sista frågan var så lätt. Samtidigt som hon drog sin name story för femtioelfte gången minst så jobbade hennes undermedvetna redan på hur hon skulle klara infiltrera arbetsgruppen. Ja det finns ju bara ett sätt, tänkte hon. Med kvinnlig list... Hon måste försöka förföra Lars-Ove. | ||
riwinx | 2023-03-29 10:58 | |
Hon hade ringt Lars-Ove intensivt sedan hon vaknade upp. Utan svar. Sedan hade polisen beslagtagit hennes mobil. Nu ville hon omedelbart nå fram till honom. De borde ju ge henne mobilen snart. Undrar vad Lars-Ove och company gör nu? tänkte hon och låtsades sedan sova då hon hörde Brecht komma närmre hennes rum. Lars-Oves mobil var fulladdad. Ringsignalen var på högsta volym. Han ville inte längre ringa James. Sedan morgonen bara okända män som svarade. Han la alltid på direkt. Han hoppades på kontakt med James. Tur i oturen nu, i alla fall...var att Tord skulle föreläsa i Mediumfjällets hotellanläggning imorgon kväll, direkt efter Lars-Oves vildmarksevent-uppdrag. Tord, som ju hade kännt igen Sigrid från att de hade suttit i bilen då hon liftade, yttrade inte ett ord om det och hon hann ju inte göra det heller innan allt slocknade. Sigrid tyckte där och då i bilen att han spanade in henne på ett obehagligt sätt. Nu kändes den tanken som bortblåst. Hon kände bara genuin tacksamhet för hur han med naturmediciner och mantran vakat över henne och gjort henne minst lika stark som när hon anlände till campingplatsen. Tänk att människor kunde kännas så olika i olika sammanhang. Hon tänkte mycket på James under vandringen medan hon mekaniskt tog rygg på Tord. Nu ledde han hästen över en bäck där alla nu skulle bli tvungna att blöta ner både skor och vadben. Sigrid kände att Agnezka tittade ovanligt mycket på Tord och fnittrade åt nästan allt han sa. Agnezka såg vid bäcken ut att på flit tappa balansen för att råka bli hjälpt av Tord. | ||
Månblomma | 2023-04-04 23:25 | |
Hade någon med god hörsel gått förbi Lars-Oves friggebod där lille bortglömde sköldpaddan Konrad var inhyst hade de fått höra ett konstigt hasande ljud. Konrad hade gnagt med sin näbbliknande mun på en pigg i sin s.k. bur och plötsligt var han fri i rummet så att säga. Långsamt, sävligt hasade han runt på golvet utmed ena väggen. Hans ena fot fastnade i något av Agnezikas klädesplagg som ramlat ner på golvet. Det var en scarf, som nu sakta rörde sig framåt tillsammans med Konrad. Denna eftersläpande scarf störde sköldpaddan och som i ultrarapid försökte han vända sig för att bli av med bihanget. Skalet skrapade mot bordsbenet och sedan vidare mot stolsbenet. Stolen stod snett och rätt som det var föll den omkull och i fallet stötte den till en av de dolda kamerorna som Lars- Ove riggat, den ändrade läge. Samtidigt körde en bil in på gårdsplanen och parkerade bredvid friggeboden. | ||
riwinx | 2023-04-05 04:14 | |
Ulla är inne och städar i köket, nynnande på en ny dansbandslåt med hennes och Lars-Oves favoritband genom åren; det lokala dansbandet Björn Iglooz; "Nana-na-Nu, finns det bara tid för jag och du...i en sommardröm, ska vi vintern glöm' och leva för sol och ljuuus, na-nana-nana" "DING DOONG!" Dörrklockan ringde ljudligt. Ulla hasade i sina, av Halvard, nyinköpta tofflor, mot ytterdörren. Det lät som en tysk svordom där utifrån. Tyska turister, som inte kunde läsa kartan och som ofta fick dålig täckning på Gps:n i Björnångers landsbygd var inte ovanligt. Ulla log och öppnade den alltid olåsta dörren. | ||
Tessica | 2023-04-05 16:58 | |
Ullas leende stelnade en aning när hon fick se kommissarie Brecht. Han påminde om någon och såg inte ut som någon turist. Kanske var det Nietzsche-mustaschen eller regnrocken mitt i sommaren som gav henne en olustig känsla. -Guten dag, jag är den nya kommissarien här i Björnånger. Brecht. James Brecht. Får jag schtällen några frågor angående hembygdsgården? -Åh hjärtligt välkommen! kvittrade Ulla. Får jag bjuda på kaffe? Medan Ulla pysslade med kaffebryggaren så gick plötsligt TVn igång i rummet intill. På högsta volym hördes nu ett besynnerligt hasande och ett rött skynke täckte nästan hela bilden. -Vad i allsin dar... Vad är detta? Jag känner igen tapeten på friggebodsväggen där på TV! utbrast Ulla. -Was ist das...? Förvirringen var total. De skyndade ut för att se vad som stod på i friggeboden. KAPITEL 4 Samtidigt nådde det tappra vildmarksgänget fram till Mediumfjällets södra sluttning. Genomsvettiga och trötta. -Jag är så hungrig och törstig, kved Sigrid. Hon hade fortfarande fjäderboan runt halsen. Hur blir det med lunchen? | ||
riwinx | 2023-04-06 17:08 | |
...by the way...namnet på Kapitel 4 är ETT DJÄVULSKT SAMMANTRÄFFANDE | ||
riwinx | 2023-04-06 17:41 | |
Den sena lunchen tillreddes snabbt av Tord, som på en halvtimme hade lyckats sätta upp tältet och fått igång en eld som nu fick torkat renkött och några till ingredienser han plockat under dagens vandring bli till en utsökt gryta. Under eftermiddagen spelade de bland annat Alfapet, samt att var och en sov ikapp en del förlorad sömn. Så småningom blev det kväll. Halvard med fötterna i en tvålvattenfylld hink, drickandes öl utanför tältet, höll nästan på att somna igen. Sigrid, Tord och Agnezka som precis lämnat de något trötta och tungsinta gubbarna, var på väg mot en civiliserad kväll i fjällhotellets bar...så nu fick Lars-Ove ett gyllene tillfälle att i smyg se om hans tekniska underverk i friggeboden fungerade. Starkt internet i mobilen fick honom att le. Detta nöjda tillstånd ändrades dock bryskt när han såg att en övervakningskamera blivit felriktad. Kebabpizze-slicen spottades ut, varpå han utbrast: -Va i "helviks-fjädrar"!! Det är ju så jädra typisk, att hon aldrig kan låta bli att städa och ändra på sakerna heela, heela tiden!! Friggeboden kunde hon väl åtminstone låtit bli?!! Vid en tillbakaspolning av det hittills inspelade materialet kunde han se en främmande man gå in i deras hus. En bil som stod nära friggeboden skymde sikten något, men det var tydligt att mannen bar polisuniform. Halvard kliade, lätt berusad, sina hundra myggbett och sa med ett flin: -Va falls min bäste Lat-Oxe? Vad är prrroblemet!? -Jag tror inte du skulle vilja byta fru med mig! Hon är too much! -Vem? -Ulla, såklart! | ||
Månblomma | 2023-04-06 20:55 | |
Halvard satte sin egen saliv i halsen och fick en hostattack. Ulla ja, va fan ...tänkte Halvard, och ett par blixtsnabba flashbacks från deras senaste möte dök upp för hans inre. Halvard började kallsvettas. " - Eh, vad har tanten din hittat på nu då? fick han fram då han samlat sig | ||
Tessica | 2023-04-06 21:54 | |
-Har ni fest eller? hördes en bekant kvinnoröst. Vilken himla tur för er att jag träffade resten av gänget på Mediumfjällets hotell så jag kunde hitta er! Både Halvard och Lars-Ove kom helt av sig. Men Lars-Ove fann sig ganska snabbt: -Men heeej James, vilken rolig överraskning! Jag har försökt ringa dig men inte haft mobiltäckning... -Alltså jag har verkligen försökt få tag på er båda massa ggr! gormade James upprört. Man skulle kunna tro att ni undviker mig? Lars-Oves udda mobilsignal började plötsligt ringa högt. Det var... | ||