Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 20 814 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
femtio - Ej medlem längre | 2007-08-06 15:12 | |
Kanske är fel tråd för den frågan, men jag har funderat på det länge | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 15:15 | |
"Forumtroll" är (enligt mig) vi som hänger i forumen titt som tätt. :) Visst blev "turneringsfliken" ett lyft för denna betapets-forum-sida? :) | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-06 15:41 | |
(Jag har alltid tolkat det som mer negativt...Forumtroll alltså) Japp, saittam75. Det var ett bra förslag du kom med och att det dessutom gick att ordna så fort. Kan du minnas något väldigt klumpigt sätt som du har använt någon av de blinka brickorna på när du spelat på Betapet? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 15:47 | |
(Tack Icke) Ja, satt med orden NOLLA plus två blanka brickor, när jag inte kom på en rullning (mina sista 7 bokstäver) så skrev jag bara just *NOLLA och hade 2 brickor kvar på stället som var jokrar, då kände man sig just som ordet man skrev. Blir du "blokerad" när du spelar betapet och har 2 jokrar (och "lätta" bokstäver brevid) att försöka snabbt "se en rullning"? | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-06 16:10 | |
Det har hänt. Värsta grejen var ju i en nyligen avgjrord när jag i första matchen hade ett rullningsord som jag aldrig fick ut trots att det var ett väldigt enkelt are/era ord (minns inte vilket). I en annan match i turneringen hade jag ett åttaordsrullning om det bara kom ut ett fritt R på spelplanen. Jag passade två gånger och vad händer? Motståndaren, ja någon av de där skickliga R-spelarna du vet, rullade i stället! Vilket ord har du rullat flest gånger här på Betapet? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:33 | |
SLUTARE, har skett 5 ggr.. Är den nån bokstav på betapet som du ännu inte rullat på men längtar efter att lyckas med? | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:39 | |
Har ingen på J - det vill jag ha! :p Väljer du spelrum på betapet efter var dina kompisar är eller efter vilken rating övriga spelare har eller...? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:45 | |
Jag går in där det är "närmast 180 st", ser jag en som har 174 och en på 179 väljer jag den sistnämnda. :) Varför tror du "de bästa" samlas i betapets spelrum Giffraren oftast? Tradition eller prestige, eller kanske t.om. fördomar mot andra rum? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:46 | |
*Giraffen :p | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:49 | |
Det har jag också undrat, men jag tror att det beror på att det alltid är som mest folk där och att man därför i regel inte behöver vänta länge på att hitta någon att spela mot. Däremot att komma in. Om några minuter är det turnering i Hets/Standard/Utan rating..Är du sugen på en Betapetturnering nu? | ||
saittam75 - Ej medlem längre | 2007-08-06 21:51 | |
Ja, hade varit skoj, men jag måste logga ur i rimlig tid om jag ska orka med vardagarna, 22,30 är en cirkatid jag bör följa som "deadline" eftersom väckarn ringer före kl 06. =( Skulle du köpt en betapet-dvd om den kom ut med titeln "så blir du en riktigt bra betapetspelare", låt säga 99kr för skivan? | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-06 22:00 | |
Njae... kan man inte piratkopiera? *skojar* Medföljer garanti, så...! Har du en betapet-idol? | ||
IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-06 22:18 | |
Nej. Har du spillt någon dryck på tangentbordet när du spelat på Betapet? | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-06 22:45 | |
Nix Vad sitter du på när du spelar betapet? | ||
Okej - Ej medlem längre | 2007-08-06 22:47 | |
Massor med fina ord, som jag inte alltid får ut, tyvärr :) Om du skulle beskriva betapet med tre ord på S, vilka skulle det bli? | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-06 22:52 | |
Skojigt, spännande och smurtit! Har du blivit nedkopplad från betapet så du förlorat en massa i rating? | ||
tullen | 2007-08-06 23:31 | |
Nej, inte vad jag kommer ihåg. Skulle du kunna tänka dig att bli instängd i en källare och bli tvingad att spela betapet resten av ditt liv? | ||
Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-06 23:34 | |
Hahaha - nej fullt så desperat är jag inte! Om du skulle skriva en bok om betapet och allt runtomkring - vad skulle titeln bli? | ||
Okej - Ej medlem längre | 2007-08-06 23:41 | |
Betaberoende - en sann historia om ett Okej spelmissbruk Vilken tid på dygnet har du _inte_ spelat betapet någon gång? | ||
Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-07 02:22 | |
Vid 9-tiden på förmiddagen. Motbevisa mig gärna. :) Har du använt tangentbordet för att lägga ut bokstäver i Betapet och kunnat dra fördel av den tekniken jämfört med att klicka eller dra ut brickor med musen? | ||