Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 794 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
remvanrijn | 2008-09-21 23:24 | |
fotsteg och tung andning, men vi såg ingenting.. inte ens fotspår än våra egna på den leriga marken. Plötsligt va det inte roligt längre.. | ||
Nunnelunan | 2008-09-21 23:28 | |
, det kändes som att det nu skulle bli allvar. Kitty, som gick först, tog tag i sin röda klänning och stötte fram ett gutturalt ljud. -Hjälp mig, hörde vi. Carolyn Keene rusade fram och | ||
remvanrijn | 2008-09-22 14:33 | |
för att hjälpa Kitty som tydligen höll på att strypas, fast inga händer eller sånt sågs på hennes hals. I detta läget var väl ingen av oss | ||
Nunnelunan | 2008-09-22 17:44 | |
särskilt sugna på att fortsätta. Kitty drog ett djupt andetag och vi tittade förhäxat på henne. Hon så inte ut som vanligt längre, hon såg ut som | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-09-22 18:33 | |
om hon hade sett djävulen i vitögat, och plötsligt var det som om hon hade stigit ut ur fem-böckernas trygga värld för att ta steget | ||
Nunnelunan | 2008-09-22 18:41 | |
(vad spännande det börjar bli, jag väntar in för att se om någon annan för handlingen framåt (snart får vi anmäla till B Wahlströms undomsböcker...)). | ||
Nunnelunan | 2008-09-22 19:20 | |
(kan inte vänta längre, något måste ju hända) ut i den verklighet vi befann oss i. Så hjälplösa, så små, så väldigt små. Jag kände efter i fickan för att se om jag hade någon chokladkaka att bjuda Kitty på. Men istället för chokladkakan kände jag något som kändes som en | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-09-22 19:52 | |
elektrisk stöt - jag drog hastigt upp handen ur byxfickan - var det så här det skulle kännas när Den Ensamma Jungfrun gjorde entre? jag försökte föreställa mig henne, jag undrade om Kitty kände detsamma, om vi nu båda var insnärjda | ||
Nunnelunan | 2008-09-22 21:24 | |
i det hemska som legenden sa att man kunde hamna i, om man var nära att avslöja den stora hemligheten? -Kitty, ropade jag. Hennes blick var fortfarande tom. -Kitty säg något! vädjade jag, men hon stod där som en stenstod. Då plötsligt hördes ett fruktansvärt ljud och det kändes som om jag skulle frysa ihjäl. Jag tog på mig mina vantar och tittade bakom min axel | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-09-22 21:39 | |
för att där skönja en gestalt som lösgjorde sig ur dimman. Jag kände hur blodet isade sig i mina ådror, för vad jag såg hade inget mänskligt över sig, ändå fanns det något överjordiskt över denna - denna, vad ska jag kalla det? - -- det här var alltså Jungfrun, och jag förstod nu att det måste vara sant, så som legenden sa, att den som gick i förbund med henne | ||
brini | 2008-09-22 21:43 | |
förblev oskuld så länge förbundet varande. Det var ingenting som jag | ||
Nunnelunan | 2008-09-22 21:55 | |
hade tänkt så djupt på tidigare. Men då jag stod där svingade sig den tanken genom hela min kropp. -Ta inte mig, skrek jag. Då såg jag att gestalten stelnade till. Jag hann tänka: hur gjorde jag detta. Jag ropade igen att gestalten inte skulle ta mig och den stannade till igen. Jag hann tänka att det gick att tolka det uttrycket på minst två olika sätt Då såg jag att den var på väg att öppna sin mun. En fruktansvärd stank kom fram, då hon sade - | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:23 | |
- Jag behöver dig. Jag är så hungrig. I min förtvivlan började jag återigen söka igenom fickorna, kanske kunde hon mättas med choklad. Jag vände mig darrande bort, för att slippa känna stanken. Men vad jag då såg var än mer skräckinjagande, Kitty låg | ||
remvanrijn | 2008-09-23 02:20 | |
alldeles darrigt o svettigt på marken. Ur hennes kropp kom det en svavelosande rök. Hon Öppnade munnen och ur den kom förutom samma stank som från Jungfrun en bisarr röst som jag knappt kunde förstå och som jag knappt assiocerade med kitty som sa | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-09-23 10:07 | |
samma ord som jag precis hört Den Ensamma Jungfrun uttala. Kitty var nu bara ett svagt eko av sitt forna jag, hennes egen vilja höll på att utplånas, alltmedan Jungfrun som nu inte längre var ensam såg ut att växa i styrka. Om det jag hört, om det som mormor under kalla vinternätter framför vedkaminen berättat, om det var sant - då fanns det bara ett sätt att komma undan förbannelsen, ett sätt att lösgöra Kitty ur Jungfruns käftar. Jag gjorde en hastig | ||
remvanrijn | 2008-09-28 20:33 | |
sidohopp.Ttog tag i 2 lagomstora grenar o la dem i kors. Nu behövde jag bara sätta fyr på dem.. Nåja bara och bara, det var ju inte så. | ||
brini | 2008-10-06 21:41 | |
enkelt när jag inte hade några tändstickor. Trodde jag. Men jag kände i botten av väs´kan och där fanns en ask, men flera som inte var | ||
remvanrijn | 2008-10-06 22:18 | |
torra kunde jag kasta direkt. Jag hittade endast 4 använbara stickor.För att vara säkrare tog jag 2 st. samtidigt. Jag strök längs askens flån..... inget hände, ett tillförsök... sjjjstt JODÅ långsamt blev lågan från tändstickorna större o större. Efter 2 sekunder kunde jag vara säker på att de inte skulle slockna. Jag höll dem så tätt intill grenen jag kunde.. jag höll dem så länge jag kunde men.. Tädstickorna brann upp utan att det tog fyr i grenen. Nu var goda råd dyra skulle jag offra de sista 2 samtidigt för att få större låga eller... | ||
skopolamin - Ej medlem längre | 2008-10-07 12:55 | |
varför inte starta en riktigt skogsbrand, det fanns ändå så mycket skog här uppe, jag började längta efter öppna landskap och johannesört, och började drömma om varmare trakter, varför inte skaffa ett sommarhus längre | ||
remvanrijn | 2008-10-07 14:18 | |
fram, när markpriserna gått ner därför att det gick åt skogen med skogen. Nu hade jag emellertid inte tid att stå o drömma här. 2 tändstickor kvar...ett brinnande kors skulle få den saken som jag har glömt vad det var nu att förintas.. *Schratsch* lät det när jag under en stilla bönanvände mina sista 2 tändstickor.. mitt sista hopp om att få fyr på grenarna.Mitt hjärta bultade under de 1a sekunderna.. skulle det ta fyr eller.. | ||