Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade23
Mobilspel
Pågående21 045

Forumkategorier

Användare Inlägg  
innervation2011-03-30 15:28
Antal inlägg: 17

Tävling om högst totalpoäng
Det sägs ju att totalpoängen ungefärligt speglar de spelandes skicklighetsnivå. Jag är lite nyfiken på hur hög totalpoäng man skulle kunna få om man samarbetar om poängen istället för att sabotera. Det kräver rimligen ett större mått skicklighet och en planering framåt som snarast liknar den i schack.

Är det nån mer än jag som är autistisk nog att tycka att sånt här är roligt?

Näva2011-03-31 00:34
Antal inlägg: 835

Absolut mycket intressant. Tänker du dig att båda ska få hög poäng, eller att man koncentrerar sig på en?

innervation2011-04-01 14:09
Antal inlägg: 17

Jag tänker att man struntar i vems poäng som blir högst. Man är öppen med sina bokstäver för varandra och hjälps åt med dem, och försöker lägga upp för den som för tillfället har störst chanser att kamma in stora poäng. Om jag t ex har två möjligheter, att 1) lägga ett ord som ger 28 poäng, varpå min medspelare kan lägga ett ord som ger 20, eller 2) att lägga ett ord som ger 11 poäng, men som gör att min medspelare kan rulla, då väljer jag alternativ 2. Totalpoängen av de båda dragen blir då högre.

Man kan här se spelplanen som ett ramverk med specifika möjligheter och begränsningar. Målet är att få ut mesta möjliga ur det.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?