Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade81
Mobilspel
Pågående20 878

Forumkategorier

Användare Inlägg  
riwinx2023-04-21 12:33
Antal inlägg: 417

En komisk bilderbok...utan bilder
Hej ni som älskar barnböcker, men tycker att de ofta är lite förutsägbara. Nu skapar vi här en bilderbok utan bilder, typ för barn...eller kanske mer för oss vuxna med barnasinnet i behåll.

Reglerna är dessa:
1. Skriv med ett språk barn lätt kan förstå.
2. Skriv tre meningar per inlägg.
3. Använd ett vårdat språk.
4. Sagan ska inte ha flera kapitel. Den ska få slut vid inlägg nr.100.
5. När vi kommit upp i 5 huvudkaraktärer i sagan. Då skapar vi inga nya.

Sagans första huvudkaraktär (den främsta huvudrollsinnehavaren) heter Bisse.
Bisse ett litet skogsdjur, som är en ypperlig uppfinnare, men till vardags låtsas vara brevbärare. Detta låtsas Bisse vara, för att få ha sin uppfinnarverkstad i fred för andra nyfikna djur i skogsdungen. Sagan börjar en morgon, på en dag, som på grund av en ny uppfinning, blir till något Bisse aldrig kunde drömma om att få vara med om.

riwinx2023-04-21 12:36

1. Bisse gnuggade sina ögon och tittade sedan på sig själv i spegeln i sovrumstaket. Idag var det lördag och inga brev behövde delas ut. Perfekt, tänkte Bisse, som låg där i sin säng och tänkte på sin senaste uppfinning.

Lackia2023-04-21 14:36
Antal inlägg: 1619

Han funderade över vad han skulle äta till frukost, blåbär eller nötter. Men innan han hann bestämma sig, så knackade det på dörren. Det var Flippen som rusade in och sa : "Du kan aldrig gissa vad som har hänt!!

riwinx2023-04-21 15:12

3. -Vänta nu lite Flippen. Jag följer gärna med, men först får du gå ut ur mitt trädbo. Sedan knackar du hemliga knack-knackningen och väntar med att gå in, tills jag säger "Varsågod. Kom in".

riwinx2023-04-23 08:29

(Haha...den här sagan blir ju komiskt kort om inte fler vill vara med...kom igen nu, Bp!)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?