Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade31
Mobilspel
Pågående21 400

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-01-16 01:58
Antal inlägg: 4715

FILOSOFILEKEN
Jag börjar med att fråga om du hellre får hjärtstillestånd till följd av för långvarigt stånd eller uppnår nirvana till följd av ett obekant qualiatillstånd? Nästa person vet inte vad svaret är utan upplever det självklart men kan inte beskriva det, och fortsätter enligt ett annat mönster än det upptäckta.

Dyslekso2008-01-16 12:44
Antal inlägg: 8945

Nirvana, såklart! Spelar roll att man inte kan beskriva det!=))

Raggmunk eller Pannkakor?

Vigdir2008-01-16 13:47
Antal inlägg: 3722

Ur en viss synvinkel bör man föredra raggmunk, då den substansiella kvaliteten hos rätten i fråga helt klart övergår pannkakans. Dock måste man fråga sig vilken av de båda som bäst gynnar filosofin, och då jag nyligen läst två utmärkta filosofiska verk som grundar sig på Astrid Lindgrens bidrag till den filosofiska debatten måste jag i det sammanhanget framhäva pannkakan. Visserligen förekommer även raggmunk i Lindgrens verk (se boken Nya hyss av Emil i Lönneberga, ex citatet "Blurp! sa pappa i raggmunkssmeten"), men den är av mer underhållande natur, medan pannkakan i ett flertal verk (Bullerbyn, Lotta på Bråkmakargatan, Kalle Blomkvist) ger upphov till filosofiska spörsmål. Så ur rent akademisk-filosofisk synvinkel måste pannkakan anses ha ett betydande försteg framför raggmunken.

Varvid nästa fråga med glasklar logik måste bli
Är det skuld eller skam är den starkaste drivkraften i människans handlingar?

åsa-nisse 4U2008-02-01 22:40
Antal inlägg: 767

Ur en politisk synpunkt så är den absunella substansen i ordet "skuld" ett lysande exempel på människans filosofiskt ansvarskännande ansvar. Doch så är det ett k i "skam" som andra bokstav, och då måste man ju fråga sig om det var andra eller tredje siffran i personnumret som säger om det är en kille eller tjej. Om vi utgår från att det är den andra som vi sa så är det efter musikteoretisk vägledning så att 4,79 procent av siffran ur sned synvinkel ett intervall som bearbetas av filmteamet för att förinta Vatikanstaten, men om så är fallet så måste ju vå jättetomat vara i bra skick fär att tänka ut en smart plan för att ordna mera mögel på vissa mögelostar, som fått sitt namn efter den sanslösa mögelsvampen. Om vi nu hittar en sån så är sannolikheten att man glömmer nyckeln i nyckerhålet 67,9 procent, men när det gäller en så mobilianskt erbjudande som två par jeans för 300 spänn så är det utan korrekt anvisning till själen och den heliga strutsen där man gjort felundersökningar av atomkraftens inre tänkande ur filosofisk synpunkt.

det är i alla fall så jag tänker.

Geting eller bi?

Ruckzuck2012-11-24 23:10
Antal inlägg: 34614

Getingens existensbetingelser liknar det tillstånd som biet endast uppnår vid kontemplerandet av metaetiska bryderier, typ huruvida superveniens skapar problem för värderealisten eller ej. Därmed är frågan besvarad.

Är den fysiska totaliteten av alla objekt immateriell?

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?