Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 989 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
auranita | 2007-03-25 21:10 | |
![]() | Träningsspel i Åbo, Finland Lördagen den 24.3. spelades Aura Cup i Åbo, där tre personer bosatta i Åboland deltog. Jag vet dock att det finns många fler intresserade, så nu finns det seriösa planer på att dra igång organiserat träningsspel. Om Du är intresserad, hör av Dig här, så skall vi försöka hitta tid och plats som passar så många som möjligt. Både erfarna spelare och nybörjare är hjärtligt välkomna! | |
ögor | 2007-03-27 10:09 | |
![]() | Hej! Jag har nyligen registerat mig i Betapet. Jag är intresserad av träningsspel. -ögor- | |
auranita | 2007-03-28 18:08 | |
![]() | Hej Ögor! Kul att Du är intresserad! Det kan kanske ta ett tag före vi får ihop det till en spelkväll, jag jobbar nämligen på sverige-båt, så jag är nästan helt avskuren från livet på landbacken under mina arbetsveckor, som tur är har jag dock (begränsad, men ändå) tillgång till internet. Dessutom har vi påsken på kommande. Det knepiga är att hitta lämplig lokal, har blivit tipsad om en pub i stundentbyn, samt Kåren (vet dock inte om Kåren är tillgänglig även för icke-studerande.) Kvartersklubben är ett annat alternativ, men jag måste ta reda på om den är tillgänglig kvällstid. Vet Du om något bra ställe, så tipsa gärna! Har Du spelbräde? Vi som spelade Aura Cup har tre godkända speluppsättningar, samt ett icke godkänt (som dock duger till träningsspel). Spelbrädet är samma i både tävlings- och icke tävlingsspel, men tävlingsbrickorna är helt släta, i motsats till dem man får när man köper ett scrabblespel. Tre st. schackklockor har vi också, samt en fjärde som inte är helt pålitlig. Hälsn. Anitam | |
Ylva | 2007-03-29 14:08 | |
![]() | Den opålitliga var väldigt trevlig för undertecknad, gott om tid tyckte jag att jag hade länge... tills vi insåg att den stannade lite då och då när min tid tickade. Nå, vi jämnade ut det och jag tror inte jag hade fått övertid. | |
auranita | 2007-04-11 20:02 | |
![]() | Hej igen alla IRL-intresserade i Åboland! Vad sägs om några matcher någon gång 19-22 april? Hör gärna av Er här, eller i pm till mig, så skall vi försöka hitta lämplig lokal och tidpunkt! | |
auranita | 2007-04-21 17:02 | |
![]() | Efter mycket mailande och pusslande hit & dit, så blir det spel hemma hos mig sö. 22.4. kl.13.00. Vi är nu 4 intresserade, om någon annan vill haka på, så meddela här, så får Du adressen! | |
Pialina | 2007-04-27 15:19 | |
![]() | Hur många var ni sedan och hur hade ni det? | |
auranita | 2007-04-29 12:05 | |
![]() | Vi måste tyvärr ställa in, jag hade feber, och Anne var flunsig. Men det kommer väl fler tillfällen... Har varit i kontakt med en av hovmästarinnorna på Kåren, och det ser lovande ut. Även icke studerande är välkomna, ev. mot en liten avgift, men ändå. | |
auranita | 2007-05-14 23:41 | |
![]() | Äntligen har jag fått tips om ett bra ställe där man kan träningsspela, nämligen puben Hunters Inn ( hörnet av Brahe- och Eriksgatan)! Det har sina fördelar att häcka i tobaksrummet, en arbetskompis nämnde i förbifarten att hon spelat trivial på Hunters, så jag frågade om det var vanligt att folk spelar där. Jodå, det lär spelas vid nästan varje bord, trivial, schack, kort, m.m. (bartendern lär t.o.m. ha en ficklampa bakom bardisken som han lånar ut när tärningarna hamnat på golvet). Så vi lär nog inte behöva fråga om det passar att vi spelar scrabble. Bakgrundsmusiken lär vara på en synnerligen spelvänlig nivå, och stället lär ha ett av Åbos största ölsortiment. Så; någon som är sugen på att spela inkommande weekend? Hör av Er här i så fall! | |
ANDERStG | 2007-05-27 09:47 | |
![]() | Låter bra. Jag överväger at åka på Stockholm open nästa helg men sen kunde de passa med lite träning. | |
auranita | 2007-05-28 00:01 | |
![]() | Oj! Det låter bra! Vi är redan tre stycken från Finland anmälda, kommer Du med så blir vi ju fyra! Hörde förresten att det spelas diverse sällskapsspel på Skolan också, nu så här i sommartider kan man ju dessutom sitta ute på gården där och spela! Om Du anmäler Dig till SO, så hör av Dig till mig (antingen via PM eller SMS)om när och hur Du tänker resa, kanske vi kan åka samtidigt och träna lite under resans gång (om Du tar båten) | |
auranita | 2007-06-14 21:50 | |
![]() | Nåja; nu har aboensarna äntligen samlat sig och träningsspelat! Vi var fyra stycken som träffades på Hunter´s Inn (Brahegatan 3, i hörnet mot Eriksgatan), och spelade tre matcher, alla mot alla, gamla 12:an spelade vi med. Resultat; Maria - Dan ; 388 - 318 Anita - Anders ; 289 - 292 Maria - Anita ; 319 - 298 Anders - Dan ; 286 - 242 Anders - Maria ; 274 - 368 Dan - Anita; 326 - 295 Rullningar; Maria; STOIKER (75 ), R(A)LLARE (77), LIKBENT (65) Dan; hade en rullning på 71 poäng, men han glömde att notera ordet i protokollet... Så; Maria sopade golvet rent med tre vinster och en rullning per match! Lokalen är centralt belägen, trevlig personal som betjänade oss på svenska (ingen självklarhet i Finland), trallvänlig bakgrundsmusik på måttlig ljudnivå, enda minuset var belysningen, som var på ännu lägre nivå än musiken... Ögonen vande sig, men jag tänker nog gardera med Lucifer-cap nästa gång! Ja, nästa gång blir måndag 18.6. kl.18.00, på Hunter´s. Åtminstone Anders och jag kommer, alla andra Åbo-scrabblare är hjärtligt välkomna! Hör gärna av Dig här om Du kommer, så ser vi till att det finns tillräckligt med spel och klockor. Oklart om vi spelar med 12:an eller 13 nästa gång... | |
auranita | 2007-06-14 22:35 | |
![]() | Korrigering; Marias rullning i andra matchen var RALLARE, inte R(A)LLARE. | |
auranita | 2007-06-14 22:57 | |
![]() | Dans rullning var LÅTANDE. | |
auranita | 2007-06-17 19:28 | |
![]() | Som sagt, det blir spel imorgon kväll 18.6. kl 18 på Hunter´s (exakt adress i tidigare inlägg). Alla intresserade välkomna! Förhandsanmälning här eller via sms eller PM till mig önskvärt, men icke nödvändigt. | |
auranita | 2007-06-17 19:33 | |
![]() | ...önskvärD och nödvändiG menade jag ju förstås! Lär mig kanske så småningom att språkgranska före jag trycker på sänd-tangenten.... | |
auranita | 2007-06-18 21:35 | |
![]() | Ikväll var vi tre stycken (Anders, Dan och Anita) som tränade. Premiär för alla med SAOL 13! (Av den enkla anledningen att ingen av oss äger tolvan). En del nya tvåor, och någon enstaka ny trea lades. Pia från Esbo hängde med på ett litet hörn också, via mobilen! Precis som i alla andra scrabblegäng diskuterades alla för- och nackdelar med de nya böjningsformerna. Eftersom vi bara var tre, blev det två matcher plus en frirond per man. Anders vann två, Anita en, Dan noll, men han stod för kvällens enda rullning; G(R)ANULAt Vi siktar på spel igen om exakt två veckor (2.7.) samma tid, samma plats (om det inte är jättefint väder, i så fall föreslår jag skolans gård). Om någon vill spela IRL före det, så går det bra att höra av sig här! | |
ANDERStG | 2007-06-19 08:45 | |
![]() | Nu ska vi väl i ärlighetens namn säga att Dan vann mig med 7 poäng, så de blev en vinst var. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-06-20 18:29 | |
![]() | Hej på er! Räkna med mig också när ni spelar nästa gång. Jag kommer gärna. Låter kul att spela med en dryck i ena näven! Gerd P.S. Tack, Anders, för att du tipsade! D.S. | |
auranita | 2007-06-21 11:15 | |
![]() | Självklart! Hade tänkt tipsa Dig, men Anders hann före. Är det utomhusväder kan man ha en tobak i den andra näven. Den ultimata njutningen en ljummen sommarkväll; svalkande dryck, tobak och scrabble, allt på en gång! | |