Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 54 |
Mobilspel
Pågående | 21 307 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Neo | 2006-01-31 10:05 | |
![]() | Jo, det var skojigare denna gång, men jag måste nog korrigera lite: Jag utmanade inte KVIDD - vi bara diskuterade ordet. Däremot utmanade jag Jagularens *LUTARE och *LETARE och tjänade in två drag i vår match. Måste också ge en eloge till Jaggan som bättrat sig betydligt till den här gången och lät sin snälla sida titta fram när jag fick ändra ett slarvigt lagt *BEN(B)ORTt till BEN(B)ROTt utan knussel. =) På tävling hade jag fått skylla mig själv om jag fick den bortsynad, men på träning kändes det bra att kunna få ändra! Jag hade ju ändå fått ut en BORsTEN draget efteråt om den blivit bortsynad. Until next time, Neo, the one | |
uddda | 2006-02-06 14:34 | |
![]() | Ikväll är det dags igen. 17.00 på Golden Nugget i Södertälje. Alla hugade scrabbleentusiaster är välkomna. /uddda | |
uddda | 2006-02-07 10:07 | |
![]() | 3 Nya spelare till träningen i Södertälje igår, jättekul! Det var kanske tur att vi glömt 2 klockor och våra SAOL, så att det blev en liten mjukstart för våra nya vänner. Jag tyckte också att det var skönt att spela lite mer avslappat efter helgens drabbning i den trevliga föreningslokalen i Fredhäll. Stort GRATTIS till David, vilken insats. *impad* Jagularens syster Lotusblomman och Fanja2 från betapet och Krakan som kan räknas som nygammal i IRL- spel eftersom han spelade ABC cup med mig förra året var dom nya, förutom Jagularen, Scrabbla och Uddda, som dök upp på Golden Nugget igår. Jagularen började med att introducera Lotusblomman, i IRL scrabblandets ädla konst medan jag tog mig an Scrabbla. Fanja2 och Krakan som kom lite senare gjorde upp om familjeäran. ?And here are the results from the Sodertlje jury? Jagularen - Lotusblomman 363 ? 364 Krakan ?Fanja2 330 ? 340 Krakan: FAkTURA 78p Uddda ? Scrabbla 379 ? 362 (ca. missade det protokollet) Uddda: DAMSPeL 62p, SKO(T)NinG 69p Fanja2 ? Lotusblomman 337 ? 303 Scrabbla ? Krakan 368 ? 251 (ruskigt flyt i slutspelet där med dom brickorna du hade, Scrabbla J) Uddda ? Jagularen 350 ? 336 (Jag lyckades igen! *mycket nöjd*) /Uddda | |
JAgULareN | 2006-02-07 11:40 | |
![]() | Jag vann mot Lotusblomman, men det var rätt tight. Jag tror det blev med tio poäng eller så. | |
uddda | 2006-02-07 12:09 | |
![]() | Helt rätt, och fel av mig. Rätt resultat skall vara 363 - 344. (du får ta han nästa gång, Lotusblomma.) :-) | |
Lotusblomman | 2006-02-08 15:17 | |
![]() | Ja vi får väl se, en vacker dag så :-) Kul var det iaf så jag dyker upp fler gånger! | |
uddda | 2006-02-10 07:46 | |
![]() | Nya friska tag på måndag hoppas jag! /uddda | |
JAgULareN | 2006-02-10 12:21 | |
![]() | Japp! Jag kommer! Nu ska jag ge dig på näbben! | |
uddda | 2006-02-11 18:12 | |
![]() | Det har du sagt varje gång, Jaggan. "let´s see some action!" Du kommer få problem på måndag, Lotusblomman är oxå ute efter din skalp! | |
uddda | 2006-02-14 11:28 | |
![]() | Fjärde träningen avklarad i Södertälje, och det känns verkligen som om den var avklarad, puh! Det gick riktigt dåligt för mig, hade två spel där jag bara fick vokaler hur jag än försökte dumpa eller byta dom. Hopplöst. Jagularen vann alla sina tre matcher mot Neo, Scrabbla och mig. Neo spelade bara två matcher och slog mig stort men fick ge sig mot Jaggan trots en fin rull på slutet. Scrabbla och jag själv var dom stora förlorarna med 1-2 och 1-3 i baken. Protokollen glömdes hemma i morse (förträngde kanske deras existens), så en full rapport på resultat och rull följer. | |
uddda | 2006-02-15 07:43 | |
![]() | Nu fick jag med mig resultaten från träningen i måndags. Jagularen - Scrabbla 394 - 370 J:ENKRONa 81p, ERIGERA 68p Jagularen - Neo 403 - 345 J: SNArHET 71p, Neo: GrAFISK 73p Jagularem - Uddda 332 - 302 Uddda - Scrabbla 390 - 325 U: (K)ASTRerA 69p Neo - Uddda 371 - 270 (Huga) Scrabbla - Uddda 374 - 287. Riktiga lågvattenmärken för mig *skäms* /U | |
Neo | 2006-02-15 08:29 | |
![]() | Äsch, uddda... alla har sina svackor. =) Jag vill dock bara påpeka att den ENDA anledningen till att jag förlorade mot Jaggan var det där j-la &¤%??¤%¤&¤ .... Z!!! INGET ANNAT och hör sen! Bara för att jag rullade på slutet fick jag ju mängder av brickor att plocka upp och Z är ju som vanligt kvar i påsen. *suckar* Sannolikheten var typ 150% att jag skulle få Z. Nå, nästa gång ligger Jaggan illa till! Vänta bara! /Neo, the one | |
JAgULareN | 2006-02-15 22:25 | |
![]() | Fast jag visste ju att du skulle rulla, och att du skulle få Z utan att få ut den, så jag blockerade medveten inte platsen för din rullning:P 2-1 till mig nu då. Nästa gång drar jag ifrån ytterligare tänkte jag=) | |
uddda | 2006-02-16 07:20 | |
![]() | Hah, nästa gång blir du stekt! Känn flåset i nacken. :-) | |
Neo | 2006-02-16 11:36 | |
![]() | Pffff... som om du vore synsk och visste att jag skulle rulla?! Ha! Trams! ;o) Håller med uddda. Nästa gång är du stekt sparv som flyger rätt in i min mun! :P | |
JAgULareN | 2006-02-16 17:23 | |
![]() | I så fall ska jag skaffa mig fågelinfluensan först. Men du har rätt! Med ditt iskalla pokerface, och åskådarnas ivriga bläddrande i ordlistan, efter att ha tittat på dina brickor, kunde jag ju naturligtvis inte ha anat en rullning:P | |
uddda | 2006-02-20 11:40 | |
![]() | Finns det inga fler spelare i södertäljetrakten som har lust att kommas och spela IRL? (mycket roligare än på datorn) Vi träffas varje måndag kl 17 00 på Golden Nugget i centrala södertälje. Väl mött! Uddda | |
Neo | 2006-02-21 22:29 | |
![]() | Hmrpf! Jädrans åskådare. De ska då paja allt jämt! ;) Allra värst är det när de säger rakt ut efter att man sumpat en rull: "Du hade en åtta på T'et där! POTENTAT fattaruvälle!" Då kan man ju bara rädda ansiktet genom att hävda att man inte ens kände till ordet... Moahaha! Nå. Här kommer resultaten från måndagens drabbning: Uddda - Neo 311 - 291 Båda satt med skitbrickor och tävlade internt om vem som kunde gnöla mest raffinerat. Scrabbla - Jagularen 321 - 405 Rull: Jaggan - B(E)nSKADA, 74 p Ett bortsynat *OSMART men ett genomsläppt *KNOCK Jagularen - Uddda 443 - 209 Rull: Jaggan - KNOTTER, 70 p Synat men godkänt ord: DÖMA Jag tror att Uddda får kommentera denna insats själv. Jag vill bara påpeka att jag häpnade när jag såg att han satt med 151 p och bricksen nästan slut... :-O Neo - Scrabbla 344 - 258 Rull: Neo - FEStONG, 80 p Synat men godkänt ord: BLARR En synnerligen trevlig, rolig och alltigenom givande match. ;o) Att få klämma till med en FEStONG som fastnat nånstans i hjärnvindlingarna var lite blarrigt. :D Tack för god match, Scrabbla! | |
JAgULareN | 2006-02-22 01:51 | |
![]() | *KNOTTER :P | |
uddda | 2006-02-23 07:18 | |
![]() | Om jag säger missnöjd så uttrycker jag mig extremt milt. Måste lära mig att inte bli förbannad och ge upp när det kår käpprätt åt h-e. Nya tag nästa gång. Apropå det så kommer jag inte nu på måndag, men måndagen därefter får ni se upp- :-) | |