Spelrum
Giraffen16
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade31
Mobilspel
Pågående20 580

Forumkategorier

Användare Inlägg  
larsÅ2010-03-10 18:02
Antal inlägg: 211

Hälften försvann ( Skäms en aning ):

Finns det någon inom Skåne .....

Le Amateur - Ej medlem längre2010-03-11 02:24
Antal inlägg: 15

Du?

larsÅ2010-03-11 11:03

Le Amateur: Många tack för att du ställer frågan!

Jag är för dålig på datorn och således kommer jag inte att kunna redovisa till förbundet så snabbt som det borde bli gjort! Den redovisning som fordras under turneringen såväl som efter kanske kommer att göra att det blir onödigt irriterat , så.....Vidare fordras det ordkontroll och även där fordras det att allt flyter!!

Jag rekommenderar att vi träffas inför , under och / eller efter ( men i samband med) turneringen och därefter bestämmer hur vi ska gå vidare! Jag är inte omöjlig, men min kunskap / färdighet brister.

Varför inte en yngre och drivande person med vana vid dator i olika sammanhang?!

Vänligen!!

Pialina2010-03-11 15:00
Antal inlägg: 665

Kul att ni vill få igång spelande i Malmö/Lund och har turnering med för tillfället 15 anmälda!

Hoppas ni får igång träningsspelande också och det behöver inte vara alls invecklat! För att ordna turnering behöver man kunna använda dator, organsiera etc, men för träning behövs inget av det. Göteborg (och kanske någon annan ort) brukar lägga in alla sina resultat i förbundets databas, men de flesta gör inte det.

Det enda som behövs är minst två personer som vill spela, ett spel och att man kommer överens om var man vill spela. Protokoll kan man skriva ut fårn förbundssidan. Efter en tid kan man sen om man vill komma överens om en viss dag och plats där man alltid spelar, men det är väl bara STockholm, Göteborg och Helsingfors som har det så.

Alltså är det bara att skaffa spel om ni inte har det, komma överens om tid och plats och därefter spela!

larsÅ2010-03-11 19:05

Ja,träning är inget problem för min del: Jag försöker hinna med en hel del på Betapet! Vidare är min fru också intresserad!

Det finns dock fler som sitter i andra båtar, så mer tävlande inom Skåne är önskvärt :

Fler som vill?

Ta chansen och delta nu i påsk, så kan vi träffas och sätta igång om vi vill!

Jag tror helt säkert att om det bara är en tävlingskommitte´som ska till, så kan vi fråga Scrabbleförbundets! Då återstår bara lokaler osv!
Det är bara synd att de ska behöva åka ganska många mil för att komma till oss när vi bara är 15 stycken- eller färre!!

Som sagt : Väl mött!

TofferJ2010-03-13 18:34
Antal inlägg: 34

Nu är jag anmäld! Ska bli kul med lite irl-spelande. Det var ett tag sen sist för min del... :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?