Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 20 321 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pudelnass | 2007-01-24 09:17 | |
Vi är lediga hela fredagen, så den tiden passar bra. | ||
levakdörB | 2007-01-24 21:25 | |
Hur ser brickuppsättningen ut för finsk scrabble? | ||
Pialina | 2007-01-24 22:42 | |
Ingen aning, jag har aldrig spelat scrabble på finska. Men mycket vokaler och en hel del Ä kan jag tänka :) Vi får återkomma imorgon om veckoslutets speltid! Tyvärr är det flera som är förhindrade, men några blir vi åtminstone! 24.3 blir det turnering i Åbo. Mer om det i annan tråd och på www.scrabbleforbundet.se | ||
Pudelnass | 2007-01-25 14:05 | |
Vi ska väl inte spela på finska antar jag? :D Jag kan komma i princip vilken helgdag/vardagskväll som helst... | ||
Pialina | 2007-01-25 19:36 | |
Nä, skjuter gärna upp min scrabblepremiär för finskt scrabble :) Det ser ut att bli ni två och jag. Nina föreslog fredag, men åtminstone du verkar kunna andra dagar. Jag kan spela imorgon om ni inte kan någon annan dag, men lördag eller söndag skulle passa väldigt mycket bättre. Ni har mitt mobilnummer i privatmeddelandet, så hör av er om inte vi ses mer här i tråden (läser ännu imorgon på dagen, sedan sporadiskt under helgen). | ||
Pialina | 2007-01-25 19:44 | |
Nejnej, nu råddar jag. Nina föreslog söndag och du hade här ovanför skrivit om fredagen. Mig passar söndag bra. Från tidig eftermiddag framåt kan jag spela när som helt, tidigare på söndagen kan jag ha svårt att ta mig in till Vasa. Passar söndag dig, Pudelnass? En fjärde spelare har mycket program i helgen, men beroende på tid kan hon eventuellt komma, men vi skulle inte planera enligt henne eftersom hennes kommande är osäkert. | ||
Pialina | 2007-01-25 21:23 | |
Ännu en grej, en spelare har troligen möjlighet att komma om det är på lördag eftermiddag vid fyratiden, då hon då är i Vasa. För mig passar också lördag. Blev krångligt det här, men väntar på att jag hör av er Pudelnass och nina109 så bestämmer vi sedan som vi tycker det blir bäst :) | ||
levakdörB | 2007-01-26 19:57 | |
ok. jag såg aurora cup o är lite små intresserad. helt min stil att göra något i stil med att åka til finland o spela scrabble=) men det är högst osäkert att det blir så, beror på hutr mycket pengar jag har. | ||
Pialina | 2007-01-27 10:26 | |
Pudelnass och Nina109: Rita, en kompis till henne och jag kommer att spela idag lördag på Tropiclandia från 15.30. Om ni hinner se det här och har möjlighet är det bara att dyka upp! levakdrörB, kul att du är intresserad av Aura Cup. För att vara så man reser utomlands är det faktiskt väldigt förmånligt, billigare än att åka tåg från Helsingfors faktiskt! 382 kr kan man klara sig undan med totalt, exkl mat på lördag (frukost och fika ingår) och turneringsavgiften förstås. Jag skriver mer om det på scrabbleförbundets forum idag. | ||
levakdörB | 2007-01-28 00:21 | |
=) jag får se längre fram det är två månader kvar och datumet är rätt för jag har pengar då=) Min personliga högst godtyckliga budget är omkring 600:- den är för minimalisten. | ||
Pialina | 2007-01-28 10:29 | |
Du är välkommen :) Ritva, hennes kompis Margareta och jag spelade två matcher igår. Det var riktigt trevligt! Pudelnass och Nina109 kunde inte komma, men Pudelnass sade att hon hoppas det blir spel snart igen. För egen del är jag knappast i Vasa förrän tidigast i april igen, så jag samlar inte ihop folk förrän det, men det finns intresserade i Vasa, så det är bara att ta initiativ för den som vill! | ||
lissu | 2007-02-01 05:27 | |
Hej alla linor och nassar! Jag ser att ni hade en trevlig spelstund! Själv hade jag gärna kommit, men en del stora händelser kom emellan. Nu får man vara riktigt lycklig att det äntligen är den första februari. Just vår! :) | ||
Pialina | 2007-02-09 13:52 | |
Ja, det var trevligt. Imorgon lördag 10.2 kommer det om Scrabble i Lördax i Radio Vega om någon finländare vill lyssna (går ej att lyssna över nätet varken direkt eller senare). Verkar komma genast i början av programmet 10.03 och sedan i två bitar till under förmiddagen. Undertecknad som medverkar, får se hur det blev... Aura Cup i Åbo 24.3 har i det här skedet 10 anmälda spelare. Än så länge är det bara två finländare anmälda, men det lär bli fler. Så tänk över saken ni som är intresserade. | ||
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-02-10 13:46 | |
Ja fler finländare till aura cup, svenskar kan man ju möta när som helst men er finnar, inte lika ofta :) | ||
lissu | 2007-02-12 22:58 | |
Hej! Hur anmäler man sej till Åbocup? Är det bara för unga människor? Kan gamlingar delta? Var kan man köpa brädor i Finland? Nu ska jag skruva på batteriet. Fryser. God natt! | ||
auranita | 2007-02-12 23:53 | |
Hej Lissu! Du anmäler Dig till Aura cup via www.scrabbleforbundet.se På första sidan klickar Du på anmälning, och går sedan vidare. Scrabbleturneringarna har inga åldersgränser (utgår från att Du är myndig och inte behöver fråga föräldrarna om lov att åka till Åbo en lördag) Knepigare än jag trodde att köpa spelbräden i Finland, kollade Stockmann, men de hade inget spel på hyllan. Kanske det går att beställa. Om Du fryser, så rekommenderar jag en varmvattenspåse, Etola har små söta, som Du fyller med hett vatten, och lägger under fötterna, de håller värmen ännu på morgonen. (En varm karl är ju bäst, men de finns dessvärre inte på butikshyllorna. Dessutom finns risken att de snarkar...) Jättekul om Du kan komma till Åbo 24.3. ! Låt gärna ryktet gå i "Pampas", ju fler vi är, desto roligare blir det! | ||
Pialina | 2007-02-13 20:48 | |
Som tillägg till det anitam skrev, så finns det heller ingen övre åldersgräns och då inte bara i princip utan inte heller i praktiken. Deltagarna i turneringar varierar mycket i ålder och det är häftigt tycker jag med en hobby där åldern inte har någon betydelse. 15 år eller 65 år har ingen betydelse. Hoppas du kommer med! På Stockmann i Helsingfors har jag köpt spel, men dig hjälper inte den informationen. Fråga i spelbutiker och varuhus. Tänk på att fråga efter det svenskspråkiga scrabble. | ||
Slaskaren - Ej medlem längre | 2007-02-13 20:52 | |
Annars kan ni snacka med oss som kommer till åbo så kanske vi kan köpa med oss ett spel härifrån åt er. | ||
auranita | 2007-02-13 22:12 | |
Var till Åbo Stockmann idag, och konstarerade att de visst har scrabble, även på svenska. (Spanade efter alfapet förra gången, det var väl därför jag missade.) Det fanns inget pris på det svenska spelet, men det finska kostar 33 E, skulle tro att det svenska har samma pris. Om Du Lissu är intresserad, kunde vi kanska köpa varsitt spel i bolag. (Mitt gamla bräde är 25 år gammalt, och godkänns inte på turneringarna, så jag måste skaffa ett nytt.) Stockmann har nu i februari förmånssedlar för stamkunder, 10 E rabatt på engångsinköp på minst 50 E. Så två spel skulle då kosta 66 - 10 = 56 E, alltså 28 E styck. Tycker ändå det är dyrt, skall kolla med svenskarna vad spelen kostar där, Slaskaren var ju som Du ser ovan, vänlig och erbjöd sig att köpa och ta med spel från Sverige. Hör av Dig om Du är intresserad! | ||
auranita | 2007-02-13 22:37 | |
Såg nu under tråden "köpa scrabble-spel i Sthlm" att ett spel kostar ca 280 SEK där. Så då blir det ju faktiskt billigare att köpa det här, 28 E = 260 SEK, under förutsättning att vi är två som köper nu i februari. (Om inte Lissu är intresserad, kanske någon annan är?) Tack ändå Slaskaren för Ditt erbjudande! =) | ||