Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 829

Forumkategorier

Användare Inlägg  
auranita2008-01-22 21:31
Antal inlägg: 652

Vad kul att ni tänker spela Gbg-open, själv är jag tyvärr på jobb då. Maria är också intresserad, men det är oklart ännu om hon är ledig eller inte.

Ålandsturneringen har äntligen fått ett namn, det blir varken Alandia Cup eller dito Open, utan ÅÄÖ (Ålands Ärtiga Öppna), förklarar senare...

Stockholm Open är jag ledig, kommer självklart! (Det kan ju inte gå sämre än förra året)

Så lite träningsresultat,

Förra veckan 14.1.;

Anders mosade Maria med:
Maria - Anders 341 - 423 (totalpoäng 7649
Synat A: *MANTERA
Rull M: ElDVAKT (76 p)

Hela 12 byten i den matchen!

Anders - Anita 333 - 325
Anita fick ut 2 falskingar; *GEUR och *DURR

Anita - Maria 241 - 421
Rull M: DIAKRON (70 p) pÅTANDE (92 p)
Synat A: DIAKRON, TOMTA

Kvällens (22.1) resultat:

Maria var kvällens enda vinnare, förlorarna spelade oavgjort (fast utan tidsavdrag borde Anita ha vunnit)

Maria - Anders 445 - 241
Rull M: fÖRTOnA (79 p)
Synat A: FÖRTONA, OART

Anita - Maria 216 - 418
Rull M: NITSkARV (60 p)
Synat A: NITSKARV, DAGORT
M: TJALL

Anders - Anita 330 - 330
Synat Anders: DiSKARE, *VENA

(Kollade med Frank, hade världens rullbokstäver; DSKARE?, men A:et måste vara andra eller tredje bokstav. Finns ingen så´n rullning, men funderade länge, därav tidsavdraget)

Preliminärt spelar vi i Åbo igen nästa måndag, förhoppningsvis har vi en ny spelare med oss då!

Hur är det med Karis? Kunde tänka mig att ta tåget dit på torsdag eftermiddag!

FrökenSvåår - Ej medlem längre2008-01-23 17:07
Antal inlägg: 191

Hej!

Då spelar vi i Karis på torsdag! Alltså i morgon! Välkomna allihopa! Jag slutar redan mitt på dan, så meddela bara när ni kan komma, så ses vi som vanligt i Socis' lilla trevliga kabinett!

auranita2008-01-23 21:21

Som vanligt tar jag tre-tåget, och dagens schnitzel när jag kommer fram. Messade till Dan, men han har fullt opp imorgon, så det blir väl bara vi två. Fast det är ju inte så bara, de int´...

auranita2008-01-27 21:55

Tja, jag tänkte komma till Skolan i morgon 28.1. kl 18 som vanligt. Kommer någon annan?

Så resultaten från torsdagsspelet i Karis;

Artighetsspel igen, 2-2 i matcher

Anita-Gerd 331-324

Gerd-Anita 371-412
Rull: G *ROPANDE
A ELITIsm
Synat: A OTURAS

Anita-Gerd 278-326
Synat: G *DOMPTERI
MÄR

Gerd-Anita 336-267
Rull: G (N)ERRUSTA

Andra matchen var riktig gladscrabble, med många fina lägen. Funderade skarpt på att syna *ROPANDE, men det öppnade upp väldigt bra för mig, och det lönade sig tydligen att släppa igenom falskingen.

Sista matchen var seeeg, ett par öppna lägen som vi båda funderade länge på, det blev en lång match, där jag hade en sekund till godo, och Gerd drog över.

När jag kollade mina brickställ med Frank hemma, så konstaterade jag att jag missat HASSENA (kan jag leva med, aldrig hört eller sett ordet förut), PASSANDE (hmm, de är knepiga de där -andeorden), men RESKOST borde jag för tusan ha hittat!

sa fröken - Ej medlem längre2008-01-27 22:31
Antal inlägg: 353

jag är i faggorna så jag kommer imorgon!

auranita2008-01-29 00:11

Först ett par korrigeringar ang. tidigare spelrapporter;
Marias rull 14.1. var lÅTANDE, inte *pÅTANDE.

Totalpoängen för Marias och Anders match var naturligtvis 764 p., inte 7469 p.! (glömde caps lock!)

22.1. synade Maria även Anitas *MÅJ

(Så kan man väl tillägga att totalpoängen i Gerds och Anitas gladscrabblematch var hela 783 p.)

Så till kvällens spel;

Vi hade en ny spelare -Chris från Pargas - med oss, kul med ett nytt ansikte i gänget! Eftersom damerna var hungriga, och vi annars kom och for lite olika tider så blev det lite otakt och kanske lite onödigt långa pauser mellan ronderna, men vi fick i alla fall ihop 5 matcher.

Anders-Chris 369-185
Synat: A *DIARE
(fullt tidsöverdrag för C som aldrig IRL-tränat med klocka och protokoll förut, alla är vi barn i början, tappert kämpat!)

Anita-Maria 281-405
Rull: M UTpINAD (84 p.)
Synat: A UTPINAD
M *SVARS

Anita-Chris 476-286
Rull: A *DOSSERA (70 p.) (trodde den fanns, men tydligen inte..)
Synat: A *BÄSTA

(Siffrorna i den här matchen är inte helt rättvisande. Trots att jag började med att rulla en falsking för 70 p., kom Chris snabbt ifatt och ledde efter ett par snygga honnörshakningar. Rullning på första draget brukar straffa sig med skitbrickor längre fram, gjorde mig av med Z på ett skitdrag för 14 p. mittemellan röda rutorna. Bytte ett par gånger, vilket gav Chris ett ännu större försprång. Så dök ett F och en blank upp, började mjölka, vilket normalt inte lönar sig, men fick till sist ut FöRZINKa på trippel-trippel för 162 p.!)

Anders-Maria 306-294

Maria-Anita 387-266

(Usch, vilken match! Lade i misstag *HTB istället för HBT, Maria släppte igenom eftersom det öppnade upp bra för henne, och konstaterade gladeligen att jag skulle ha fått mycket mer poäng om jag kunnat förkortningarna ordentligt...
Funderade igen på tok för länge på rullningarna jag inte hittade; SMäDARE, RESDAMm och MADEiRA, därav 20 p.tidsöverdrag, och på slutvarvet lägger jag FÄ istället för FLUX. Rätt åt mig att förlora rejält i en så okoncentrerad match!)

Skall ägna mig åt vardagsrumsscrabble med mor nästa ledighet, brukar normalt vinna de matcherna, men alltid lära mig något nytt konstigt ord. Dyker antagligen upp på Skolan om två veckor igen.

FrökenSvåår - Ej medlem längre2008-02-02 23:46

Hejsan hejsan!
Då får vi gratta Pia till bronsplatsen i kafferep-turneringen! Du höll flaggan oppe! Väl spelat!

auranita2008-02-10 14:52

Vi spelar på Skolan i Åbo imorgon måndag 11.2. Kl.18 som vanligt. Alla välkomna!

ANDERStG2008-02-16 10:16
Antal inlägg: 7560

Ingen träning på måndag va? Jag är lite upptagen och Anita hade visst något på gång.

FrökenSvåår - Ej medlem längre2008-02-16 16:54

Fint att det är öppet för anmälningar till ÅÄÖ nu! 14 anmälda just nu! Ingen annna än Anita, Anders och jag från fastlandet?
När har du tid att komma till Socis och spela då, Anita? Och ni andra? Hoppas innan det blir dags för Göteborg Open. Måste träna!

auranita2008-02-17 00:46

Åj, läste och svarade på Ditt Pm före det här... Borde som sagt kunna klämma in en resa österut om ca. tre veckor.

Pia, hinner Du till Karis före GO? Annars kunde jag nog tänka mig att besöka hufvudstaden.

Kanske DJ (Dan&Jan) börjar bli IRL-sugna? Hör av Er!

Pialina2008-02-17 14:59
Antal inlägg: 665

Jag har både tid och lust att spela någon gång nu inkommande vecka! Måndag och fredag passar inte, men alla andra dagar går, kan också dagtid.

sa fröken - Ej medlem längre2008-02-17 23:18

Hallå! Är det ingen som tänker spela på Skolan inkommande vecka..? Jag föreställde mig att det var tisdagkväll som skulle vara aktuell men jag är visst inte ajour med läget för er andra...

auranita2008-02-18 01:04

I normala fall skulle denna veckas tisdag vara perfekt för mig, men den här veckan kliver jag av jobbet måndag kväll i Sthlm, träffar Johan och finslipar de sista (hoppas jag) detaljerna inför ÅÄÖ. Eftersom jag nu ändå är i Sthlm, så kan jag ju bara inte låta bli att stanna en dag till, eftersom det spelas på Soft på tisdagar. Skall bli jättekul att se hur träningsspelet förlöper där!

Kommer hem onsdag kväll, möjligen får jag gudbarn med mor och tvillingsyster på sportlovsbesök.

Skulle nog vara kul att klämma in lite Karis- eller H-fors spel i weekenden. Men om inte förr, så kommer jag på måndag(24.2) till Skolan.

bomah - Ej medlem längre2008-02-18 04:24
Antal inlägg: 1021

Häj!
vad är det för prat om Ålandsturnering? Jag är från Åland och vill vara med!

sa fröken - Ej medlem längre2008-02-18 10:55

hej bomah! kolla in denna länk om du inte vill missa den stora irl-scrabblepremiären på Åland (gå också till startsidan och lägg till den i dina bokmärken i webbläsaren om du inte har det från förr...): www.scrabbleforbunde...av ling=208

ANDERStG2008-02-18 15:45
Antal inlägg: 7560

Tisdag passar inte mig, ska iväg tidigt på onsdag morgon. Tänker Pia och Gerd spela på onsdag i Karis? Jag kunde eventuellt hoppa av tåget på vägen hem och spela en stund. Redan från kl 16, eventuellt tidigare.

Pialina2008-02-18 17:01

Onsdag 16 passar bra för mig!

auranita2008-02-18 23:17

Ålandsturneringen " e inga bara prat" utan spelas den 12.4. Självklart skall Du komma med, bara så du anmäler dig via scrabbleförbundets hemsida!

Pialina2008-02-18 23:30

Auranita, det kanske vore idé att starta en egen tråd för Ålandsturneringen, så kanske andra ålänningar också reagerar, för de läser knappast den här tråden särskilt ivrigt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?