Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rawk2006-04-20 08:35
Antal inlägg: 4

Kan tyvärr inte nu.

Men är gärna på en senare träff.
Vi borde planera några veckor i förväg så att så många som möjligt kan haka på!

Devil_Star2006-04-20 13:49
Antal inlägg: 439

Jag åker dit på vinst och förlust idag. Jag är där då mellan 17:00 - 17:30.
Alltså om ingen kommer förrän 17:30 åker jag hem. Men dyker nån upp vid den tiden, så är jag kvar till kl 20:00

Vi kan oxå försöka planera nästa vecka. Att vi har en dag, som är träff.
Men jag skriver mer sen när jag kommit hem.

Så ni som kommer. Jag har med mig Spel, Protokoll och Ordbok.
Kanske en extra penna. Men ta med er en penna. Annars får ni skriva med ljusveken, som brukar finns i cafeterierna ;)

Alltså om ingen kommer, så åker jag hem kl 17:30
Mig är inte svårt att missa. Jag är kort och går med kryckor. Har en svart ryggsäck, med spel i, som väntar på att bli uppbyggda med ord :)

Chrille

Devil_Star2006-04-20 22:24

Jag var till Gävle idag, men blev lite senare. Men då var det ingen kvar. Så jag får ta 30 minuters straffpoäng till nästa gång ;)

Men jag var dit och passade på att prata lite med personalen där om Scrabble och frågade om öppettider etc. Jag tog en kopp kaffe, sen såg jag en kund beställde kladdkaka och blev sugen, men av någon anledning, så kände jag mig snål och beställde ingen sån. Ångrade lite. Men dom har goda mackor där och gott kaffe, sen finns oxå läsk att köpa.

Dom kommer att ha öppet till kl 21 sen, men när vet jag inte. Så om vi ska vara på Café Amusement Center, så får vi räkna med att vi spelar mellan kl 16 - 20 eller kl 17 - 20 nu i början, sen när dom förlänger öppettiderna till kl 21, så kan vi spela en timme extra.

Men jag tror inte att vi strular med att byta ställe nu i början. För det är bra spelmiljö där oxå.
Sen tror jag oxå att kladdkakan lockar mig att stanna kvar där ;)

Men nästa gång då, när ska vi ta ett spel?
Jag föreslår Nästa torsdag, samma tid. Alltså kl 17 - 20.
Jag ska va där lite före kl 17:00 då.

Jag är oxå öppen för annan veckodag om ni vill, men helst inte onsdag nästa vecka. För då blir det krock för mig och ni blir troligtvis utan spel.

The_Viking2006-04-24 21:19
Antal inlägg: 750

Lättast för mig att spela är på Lördagar. Sen kan jag även berätta att jag aldrig spelat irl så ni får väl ha tålamod med mig i början (om jag nu kan få mitt schema att passa in)

Devil_Star2006-04-24 22:59

Jag tror de flesta av oss, som kommer spela här i Gävle, är Nybörjare med att spela Scrabble IRL. Så du är inte ensam. Så du behöver inte va orolig :)

Visst kan vi ta på lördagar nu i början. Men tanken på att lördagar kan va problem är att det finns vissa som vill va hemma kanske med familj och va mer ledig.

Men det visar sig hur det blir för oss, som spelar här. Men vi kan köra på lördagar i början. Vad tror ni om tidmässigt mellan kl 13 - 17?
För Caféterian stängs kl 17:00

Ska vi pröva nu på lördag, mellan kl 13 - 17?
Vad säger ni andra om det?
Blir det grönt att vi kör spel då, så kommer jag till Gävle då.
Vi kommer spela på Café Amusement Center, Södrakungsgatan. På Söder.
Skriv gärna här om ni kommer, så ser jag ungefär hur många som kommer.
Kom ihåg att ta med er Penna.

Devil_Star2006-04-28 14:18

Jag kommer till Gävle imorron. Ni som känner för spel, kan komma dit.
Jag kommer dit strax innan kl 13.00

Så jag hoppas att fler kommer dit. Så man får sig lite spel.
Glöm inte ta med er penna.

Men skriv gärna här om ni vet att ni kan komma eller inte.

Mvh

Christian

Devil_Star2006-04-29 18:56

Dagens IRL-Scrabble

Dagens spel började med att jag kom till Café Amusement Center strax innan kl 13:00. Beställde kopp kaffe och en Baguette med Lax och Romröra. Inväntade om det skulle komma någon som spelare. Folk gick ut och in, alltså kunder. Men inga scrabblespelare.

Jag åkte strax innan kvart i två. Fast via Gallerian Nian och kollade lite på Clas Ohlsson, innan jag tog hemfärden igen.

Visst det var på chansning igen, som jag åkte till Gävle. Bara för att jag skrev ut datum och tid innan. Men det är för att mitt intresse brinner på att få igång IRL-spelet och sen att jag inte vill luras. Att när jag inte vet om det kommer dit nån och jag själv inte skulle vara där.

Jag vet att i början kanske vi inte blir så många, men det är lite synd att ingen kommer.

Så nästa gång, när jag kommer ner. Så vill jag ha mer diskution här. När vi kan köra nästa IRL-träff.

Jag har 2 förslag.

Förslag 1: Att vi kör IRL scrabble på vardag, mellan kl 17 - 20 och vilken dag passar då?

Förslag 2: Att vi kör lördagarna mellan kl 13 - 17

När kan vi börja med att köra IRL-scrabble?

Hoppas på lite diskution här nu.
Är det någon eller några som kan nästa vecka?
Ni behöver inte vara orolig om ni inte vet hur man spelar IRL-Scrabble. Jag ger er instruktioner och spel har jag med mig. Det är bara pennan som ni bör ta med er.

Är det något ni annars undrar, så är det bara att fråga här.

Mvh

Christian

Snowbirdie2006-05-01 20:12
Antal inlägg: 7

Jag är sugen på att spela men är så jäkla seg i starten.. men det kan samtidigt vara kul att göra nya bekantskaper..
Slår också vad om att folk är lite nervösa att träffa folk IRL, sånna som man aldrig sett förut.. även lilla jag :)

Devil_Star2006-05-02 18:38

Jo, det har jag förståelse för.
Jag dyker upp igen nu på lördag kl 13:00.
Det är några spelare från andra sajten som kommer då.

Så vi gör ett nytt försök då.

Samma plats på Café Amusement Center på söder.
kl 13 - 17
Ta med er Penna.
Om ni har ett Scrabblespel så kan ni gärna ta med er det. Men inget krav.
Jag har 2 scrabblespel.

Välkommen

_diz_2006-05-03 15:35
Antal inlägg: 4

hej
Skulle också vilja spela på riktigt nån gång, men nu håller jag på med mitt examensarbete och det tar upp det mesta av min tid för tillfället. Så just nu nöjer jag mig med att spela lite här på nätet som avkoppling... lite blyg också ;)

Devil_Star2006-05-05 23:35

Det blir ingen IRL-scrabble imorron.
Pga privata angelägenheter. Får ta nästa lördag.
Hoppas ni hinner läsa det här innan ni åker till Cafét.

Mvh

Christian.

Devil_Star2006-05-09 19:08

Scrabbleträning i Gävle lördagen den 13:e Maj.
Plats. Café Amusement Center på söder.
Tid. kl 13 - 17.

Spel finns, Saol och protokoll finns.
Men har ni ett scrabblespel, är ni välkommen att ta med det.

Annars är det pennan kan ta med er.

Välkommen

Seamus2006-05-24 00:17
Antal inlägg: 11

Hur går det för dig? Har du hittat någon penna? Bor visserligen långt från gästrikland jag tycker bäst om bläck

Mubarak2006-05-24 00:18

Kladdkakan lät god...

Seamus2006-05-24 00:20

föredrar faktiskt scwarzvaldtårta om jag nu ska säga min mening

Mubarak2006-05-24 00:21

jaha... det lät gott - om jag hade haft en penna hade jag skrivit upp det

Seamus2006-05-24 00:23

penna e viktigt! dessutom kan det vara lite nöt i schwarzvald så om du är allergisk tror jag du ska äta husmanskost istället som i regel inte innehåller nöt
skriv gärna upp det

Mubarak2006-05-24 00:24

Jag föredrar pasta PENNE!

Seamus2006-05-24 00:25

stuprörsformen ger mig obehagskänslor
stuprör är för övrigt en så kallad rullning

Mubarak2006-05-24 00:29

Andra rullningar är Kryckor och om man använder K:et kan man även skriva kortväxt

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?