Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 8 |
Mobilspel
Pågående | 20 305 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pialina | 2007-03-03 09:32 | |
Spel i Åbo söndag 11.3 från och med klockan 15! Vi blir åtminstone fyra personer och då är det ändå många som inte ännu vet om att det blir spel. Stället är fortfarande oklart. Kom gärna med förslag på något lämpligt café eller restaurang som har söndagsöppet men inte så välbesökt utan så vi är välkomna att sitta där och spela några timmar. | ||
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-03-07 18:03 | |
Hej! Jag försöker komma och träna lite inför turneringen. Meddela bara var ni håller hus! | ||
Pialina | 2007-03-08 21:47 | |
Vad kiva att du har lust och möjlighet att komma! Anita har kollat flera ställen, men de flesta tänkbara har inte öppet på söndagar. Alltså är det tyvärr fortfarande oklart var vi spelar, men hittar vi inte något annat kan vi vara hos henne. Jag skickar textmeddelande åt dig när jag vet. 5-6 personer är vi nu. Fler är välkomna och vi meddelar här genast vi hittat ett spelställe. Det går också bra att skicka sitt mobilnummer i privatmeddelande så kan vi texta. | ||
auranita | 2007-03-08 22:57 | |
Åbo tycks vara väldigt stängt på söndagar, men i värsta fall ryms vi 8 personer i min lägenhet; 4 i köket och 4 i vardagsrummet. Fördelen med hemmaspel är att man varken behöver äta eller dricka någonting, utan får sitta och spela i lugn och ro. Fröken S; kommer Du med bil, buss eller tåg? Jag bor mitt i sta`n, så det är lätt att hitta till mig, Hör av Dig via PM till mig eller Pialina, så får Du närmare vägbeskrivning! Samma gäller naturligtvis alla andra intresserade! Anitam | ||
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-03-09 11:58 | |
Säg bara adressen, så dyker jag upp där. Jag kommer med tåg. FrökenSvåår | ||
Pialina | 2007-03-10 10:46 | |
Spelandet blir hemma hos anitam. Jag har skickat sms med adressen till alla jag vet är intresserade av morgondagens spel. Om du vill komma med är det bara att säga till så skcikar anitam eller jag adrressen åt dig. | ||
auranita | 2007-03-11 21:17 | |
Vi var hela 7 stycken som klämde in sig hos mig och träningsspelade. Under Pialinas tålmodiga, och framför allt sakkunninga ledning tog vi "blåbär" våra första stapplande steg på IRL-banan, och gjorde väl alla tänkbara nybörjarfel; Glömde klockan, glömde räkna och räknade fel, godkände ogiltiga ord, och bestridde självklarheter, tog 8 brickor.... vi satt dock så långt från varandra att ingen plockade brickor ur fel påse. Men nu har vi lärt oss av misstagen, och är supertaggade inför Aura Cup. Alla vann minst en match (tror jag), och roligt var det, om än lite rörigt! | ||
Pialina | 2007-03-12 22:45 | |
Ja, det var skoj att vi blev så många och roligt var det annars också. Är inte helt lätt första gången man spelar IRL, men jag tyckte ni klarade det bra! Alla felen du räknar upp göra man också när man spelat en hel del, men mindre ofta. Och när ni nu alla spelat 2-3 matcher med klocka och allt, så klarar ni det bra sedan i Aura Cup. | ||
Pialina | 2007-07-13 16:38 | |
Igår var vi sex stycken som spelade i Karis. Restaurang Socis terass var perfekt ställe. Trevlig kväll! Kvällens finaste och mest imponerande drag: Maria rullade MANNAASK! (en blank) Var du än bor i Finland, så skriv här om du är intresserad av IRL! I Åbo spelas det rätt regelbundet och också annanastans finns det hugade spelare. | ||
FIN Börje | 2007-07-31 10:54 | |
Jag är intresserad :) | ||