Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 989

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ANDERStG2007-09-02 10:10
Antal inlägg: 7560

Folk gillade tisdag så om vi säger tisdag kl 18, Koulu.

auranita2007-09-02 13:28
Antal inlägg: 652

Jag slutar jobba 16.30, slänger kanske i mig lite mat efter det. Det kan ta en stund att ta sig hem, så jag vet inte om jag hinner till 18, men jag kommer så fort jag kan.

Ni som är på plats, börja bara, så dyker jag upp när jag är klar.

Vilka alla kommer? (Skall inviga mitt resescrabble och spela en match med Catrin efter jobbet ikväll, eller snarare inatt, vi slutar 24.00, men vi har båda sovmorgon imorgon, skall försöka övertala henne att komma med på tisdag.)

ANDERStG2007-09-02 14:23

Maria och Dan lät som om de är på väg.

FIN Börje2007-09-02 19:33
Antal inlägg: 83

jajamensan.. jag kommer :)

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-02 23:38
Antal inlägg: 353

Tack för senast, allihopa! Det var en jätterolig dag hos pia, trots den motiga inledningen för min del, och att den artade sig som den gjorde till slut var ju en positiv överraskning när den är som bäst =)

Ja, jag _tror_ att tisdagkväll är bra! Fast jag undrar om nån av er skulle hinna redan till 17.30-tiden till Skolan..? Kanske vore lika bra att komma igång..? Anita, försök få Catrin att haka på, hon vore mkt välkommen! =)

auranita2007-09-03 23:24

Catrin kommer knappast, hon åker till Pampas på onsdag och borde tvätta och packa, o.s.v. tisdag kväll (men blir hon ölsugen, så kommer hon till Skolan).

Maria, kom ihåg att ta med Dig Gunhild!

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-03 23:33

Jo, jag kommer ihåg Gunhild!! =)

Ett problem dock som gäller turneringen i lördags: Jag hade slängt ner mitt privata bräde i Gunhild (förutom Anitas gamla alfapetbräde) som jag hade med till Pia och jag upptäckte precis att det inte är kvar i väskan... Nån som har koll från i lördags: hur många bräden fanns det på plats anlände dit och är det nån som känner på sig att den fiskade upp ett bräde till ur Gunhild efter det..? Skulle tacksamt återta brädet =)

auranita2007-09-04 23:47

Kvällens spel var s.k. "drop-in", därav de något missvisande resultaten. (Killarna kom senare)

Det var annars "damernas afton"; Maria och Anita vann två matcher var, Anders och Dan varsin.

Resultat;

Anita - Maria 383-286
Anders - Maria 329-314
Maria - Dan 350-292
Anders - Anita 284-314
Dan - Anders 343-240
Maria - Anita 419-331

Tre rullningar (damernas!);
Maria: SVETtAS, TiNKTUR¨
Anita: STADSBO

För övrigt hade vi en trevlig kväll, med diverse turnerings-snack och scrabble-choklad (tack, Dan!). Gunhild och Marias bräde har hittat hem, men nu har vi en överlopps påse brickor här i Åbo??? Saknar kanske Pia en påse?

Oklart om vi spelar måndag eller tisdag nästa vecka, men vi kan väl höra av oss här!

Pialina2007-09-05 00:00
Antal inlägg: 665

Haha, när det är så stor turnering med så många deltagare som i lördags blir det lätt fel med material :) Nej, jag saknar ingen påse. Måste nästan vara Gerds, eftersom ni andra träffades idag. Om hon alls har tävlingsbrickor?

auranita2007-09-05 00:50

Grävde inte desto närmare i påsarna, eftersom min privata återbördades, men jag fick den uppfattningen att den ena påsen hade tävlingsbrickor, och den andra vanliga dito.

Mig veterligen har Gerd inte tävlingsbrickor.

Mycket möjligt att Gerds privata påse har hamnat i Åbo ( men då har vi ju en mycket bra orsak att besöka Karis, vi kan kanske ta ett spel eller två, på Socis när vi ändå är där!)

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-06 12:10

Minsann, PLOJ/A är en av dedär nya fällorna i saol13 - i tolvan fanns inget sånt så jag ursäktar härmed mig själv för att jag felaktigt synade Dans lukrativa hakning i matchen, och förstås det att jag öht la upp det. =)

Det där med brickpåsarna är ett mysterium..! Ingen verkar sakna en påse tävlingsbrickor (eller två, eftersom den som Dan tog tillbaka inte heller verkade höra hemma nånstans)?? I väntan på att någon rättmätig ägare gör anspråk på den så finns det då en i förvar hos mig (den verkade f ö inte vara speciellt ny, ett par mer eller mindre tydligt slitna brickor hittade jag i den).

Jag tittade in på puben Vesihiisi nere vid Varvstorget igårkväll och fann att det eventuellt kan vara ett alternativ som träningslokal. De hade en uppsättning olika brädspel (även ett Scrabble...) så det verkar inte vara nåt problem att få sitta där några timmar, åtminstone inte om vi inte är fler än fyra, fem pers. Den ligger en kilometer bort från torget så det är en aaning längre att ta sig dit och därifrån; dock borde ju ettans buss åka förbi skapligt frekvent både dit och därifrån. Och hör och häpna: det hördes en snutt av aktuellt från Radio Vega i högtalarna..! Jag tycker vi ska testa stället nångång!!

FIN Börje2007-09-06 18:47

konstigt konstigt konstigt med didär brickorna... vems kan det vara!?!?
låter som ett bra ställe! så länge det inte är ett av didär "undantag från rökförbudet-ställena" sådana besöker jag inte. :)

auranita2007-09-06 20:19

Tidigare hade Anders påsen med slitna brickor, vilken påse har han nu?

När skall vi spela nästa vecka? Både måndag och tisdag passar mig (kanske tisdag lite bättre) Hur är det med storleken på borden, och belysningen på Vesihiisi?

Pialina2007-09-06 20:48
Antal inlägg: 665

Det är förbundets två påsar som Gerd fick med från Umeå för att vi skulle ha tillräckligt. Det var innan folk droppade av. Sådan rivstart som hon åkte iväg med till tåget är det inte konstigt de blev kvar och hon är ju bortrest nu så hon har inte läst här.

auranita2007-09-09 14:34

Så var det mysteriet löst! Ni som för tillfället har förbundsutrustning, kom ihåg att notera det på Scrabbleförbundets spelräknare!

Hur blir det nästa vecka? Catrin kommer inte, hon är i Vasa. Jag spelar helst på tisdag men måndag går också bra. Platsen spelar ingen roll, Skolan funkar ju bra, men kan testa Vesihiisi också.

Vad säger ni andra?

FIN Börje2007-09-09 17:01

Tisdag är enda dagen jag kan komma..

bra att det löste sig med brickorna..

auranita2007-09-09 19:51

Såå, skall vi säga tisdag kväll på Vesihiisi? Vilken tid passar er andra bäst?

Märkte förresten när jag tömde Gunhild på gamla protokoll idag, att jag missat en rullning; undertecknad rullade KLAS(S)ErA mot Maria förra tisdagen.

sa fröken - Ej medlem längre2007-09-09 23:47

Vesihiisi verkade inte vara nåt ställe med undantagstillstånd för rökning inomhus. Jag tyckte lokalen var okej på allt sätt för denhär aktiviteten, avgjort ljusare än Hunters åtm! Jag hinner antagligen med ett par matcher men inte mer på tisdagen. Eftersom det verkar vara flest som vill/kan spela då så säger vi det. Vi verkar bli fem åtm en del av kvällen isf. Ska vi träffas där kl. 18?

Anita, har noterat påsen i förbundets spelräknare, tack för att du påminde!

auranita2007-09-10 01:41

Ok, tar "Gula Faran" ner till Varvstorget på tisdag!

ANDERStG2007-09-10 08:18

Jag parafraserar Findus: "Jag har då minsann aldrig haft några slitna brickor."

På tisdag har jag tyvärr möte, ni får berätta hur Vesihiisi verkar.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?