Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 989 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-09-19 22:49 | |
![]() | Jag har SAOL, men det kanske behövs två bräden + brickor. Min son kanske dyker upp också.... | |
auranita | 2007-09-19 23:48 | |
![]() | Jag tar med mig Gunhild, hon brukar vara välförsedd! Catrin kommer inte till Karis (men antagligen till måndagsspelet) Har inte kollat hur tågen går från Åbo, men de brukar gå tätt. Messar åt er när jag vet hur jag kommer. Tänkte som sagt käka på Socis, så stressa inte för min skull! | |
auranita | 2007-09-21 21:09 | |
![]() | Måndagens Åbo-spel blev torsdags-spel i Karis. Tyvärr, var vi bara två som spelade, men det var trevligt ändå! Socis funkar minst lika bra inom- som utomhus; god och billig mat (och rikligt, fick en riktig skogshuggarportion), billig öl, och trevlig personal. Enda lilla minuset var bakgrundsmusiken (radio NRG är inte riktigt min likör), men volymen var ändå på scrabble-vänlig nivå. Tyvärr tar det två timmar att ta sig till och från Karis, men i gott sällskap (t.ex. SAOL 13) går den tiden fort. Resultat; Gerd var igen överlägsen, vann alla tre matcher. Gerd - Anita: 366 - 312 374 - 298 384 - 308 Undertecknad stod dock för kvällens enda rullning; TIGRERA(D) 61 p. Synade ord; *TIGRERA,*ME,*uTREN(S)AD, LÄR,PULT,MOJA | |
auranita | 2007-09-21 21:14 | |
![]() | Ja, förresten, hur blir det nästa måndag? (24.9) Kan vi sikta på spel på Skolan kl. 18? | |
ANDERStG | 2007-09-22 12:28 | |
![]() | Det tycker jag. Alla med. | |
Pialina | 2007-09-22 20:24 | |
![]() | Bra ni fick spelat och trevligt ändå på torsdag. Själv var jag så trött att jag knappt lyckades ta mig hem från jobbet. Att åka till Karis och scrabbla hade varit en omöjlighet, vilket jag ju kommit till redan på förmiddagen då jag avbokade. Får bli en annan gång. | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-09-23 22:18 | |
![]() | jag lovar inget... beror på hur det verkar med hälsan och tidtabellen imorgon! jag borde iofs kanske komma och skicka tillbaks anitas förkylning på henne, om det nu var hon som försåg mig med smittan..! skämt åsido, spel skulle låta mkt trevligt. annars får vi väl mötas här - nu när sajten väl är up to date med ordlistan och allt. | |
FIN Börje | 2007-09-24 15:25 | |
![]() | Ja e mee :) | |
auranita | 2007-09-24 21:30 | |
![]() | Lugnt och skönt spel på Skolan ikväll. En politisk förening hade visst möte (och julfest? - de hade i alla fall julgransbelysning i krukväxten i kabinettet bredvid oss), men journalisternas fotoblixtar och applåderna störde inte alls.Som sagt; Skolan är något dyr, men ett civiliserat ställe! Kvällens resultat; Jämnt spel, alla vann och förlorade minst en match. Anders, Maria och Anita vann två matcher var, och Dan vann en. Maria - Anita 297-351 Anders - Dan 312-322 Dan - Anita 264-375 Maria - Anders 400-289 Anita - Anders 312-344 Maria - Dan 353-331 Maria var enda rullaren ikväll; AzERISK (73 p.) och STIGARE (77 p.) Synade ord; *TYGA, *XANTE, *PYL och *BIPED. Falskingen *NUDD släpptes igenom. Annars diskuterade vi mest resealternativ till SM, hoppas killarna kommer med! | |
ANDERStG | 2007-09-25 10:54 | |
![]() | Jag vann bara en match, annars blir det för många vinster. Biped fanns som jag trodde på engelska. Svenskan borde definitivt låna in ordet. Tvåbent duger inte som substantiv. Tvåfoting? | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-09-25 13:11 | |
![]() | Jag hade ytterligare en rullning som kom upp i matchen mot Anders, nämligen TäTTING (70p). Anders: har du testat att spela på engelska..? | |
ANDERStG | 2007-09-25 19:38 | |
![]() | Det skulle nog bli ganska amatörmässigt, mitt spelande är ju som bekant inte ordlistecentrerat. :) Hade en irriterande episod på Koulu idag. Jag kom in och anslöt mig till ett studentgäng i kabinettet med julgran. Ingen av dem hade nån drink just då och en servitör kom och frågade om vi tänkt dricka någonting. Det var ju bara rimligt så några av oss reste sig för att hämta öl e.d. Då tillade servitören i skarpa ordalag att de som inte tar något kan gå någon annanstans. Synd att det finns så oartiga äpplen i en av mina favoritrestauranger. | |
FIN Börje | 2007-09-28 10:11 | |
![]() | justså.. de ba ju lite otrevligt.. det berättade ni väl för dem? om inte så skicka mail! (fråga då samtidigt whats up with the julgranen!? ;) | |
auranita | 2007-09-29 18:31 | |
![]() | Det var så trevligt i Karis senast att jag gärna kommer igen, under förutsätning att det passar för Gerd förståss! ( Det kan minsann behövas lite extra träningspass före SM). Hur passar det för er på onsdag eller torsdag (3. eller 4.10)? Vet att Maria är upptagen på torsdagar, men det blir väl måndagsspel som vanligt. | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-10-01 15:29 | |
![]() | Onsdag går bra för mig, om Maria faktiskt kan komma då! Klockan 4? Jag vill också träna inför SM! | |
auranita | 2007-10-01 23:25 | |
![]() | Maria skrev tidigare i forumet att hon är ledig bara måndagar och tisdagar, så hon lär knappast komma. Kom just ihåg att jag bokat in fotvård på onsdag eftermiddag, men jag skall försöka flytta den till tidigare på da´n eller till torsdag. Börjar nog med att äta, är väl ganska hungrig vid 4 - 5-tiden. Vi får väl återkomma om exakt tid. Hur är det med Pia, månne? Och alla andra inom tågavstånd från Karis? | |
FrökenSvåår - Ej medlem längre | 2007-10-02 06:35 | |
![]() | Pia, Anders, Dan, Jan? Hallå, hur har ni det? Nu när jag vet att Maria i alla fall inte kan komma, så flyttar jag gärna träffen till torsdag kväll, så hinner du med din forvård på onsdag, Anita. Vad säger ni andra? | |
sa fröken - Ej medlem längre | 2007-10-02 07:32 | |
![]() | Jag är rädd för att jag inte har nån möjlighet att åka till Karis på scrabbleträning på onsdag, tyvärr, hur trevligt det än vore! Sannerligen vore det mkt nyttigt och välbehövligt men praktiskt är det bara omöjligt... :( | |
Pialina | 2007-10-02 15:43 | |
![]() | Jag tror inte jag orkar komma en vardagskväll. På veckoslutet däremot har jag inget program. Hur har ni det då? Då vore en Karistur en helt annan sak, kunde kanske träffa min väninna samtidigt, alltför länge sedan. | |
auranita | 2007-10-02 17:15 | |
![]() | Jag fick min fotvård flyttad till förmiddagen, så det går utmärkt på onsdag, passar nästan bättre än på torsdag. (Har dessvärre weekenden fullspäckad.) Borde hinna med tre-tåget. Hör av mig via mobilen på onsdag! | |