Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 4 |
Mobilspel
Pågående | 21 246 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
JAgULareN | 2005-09-28 14:26 | |
Södertäljetrakten Någon som vill spela? | ||
abooo - Ej medlem längre | 2005-10-01 18:18 | |
du vet att jag kommer om du vill :) | ||
JAgULareN | 2005-10-28 16:09 | |
Var inte blyga nu.. | ||
kajda | 2005-11-10 07:35 | |
Jag kan komma och spela på Golden Nugget | ||
Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2005-11-23 08:28 | |
Södertälje, är inte det den där förorten till Stockholm där det bråkas så mycket? | ||
JAgULareN | 2005-11-23 16:07 | |
Det vet jag inget om. Men om du inte har lust att bråka så kan du ju alltid vara med och spela=) | ||
Salvatore - Ej medlem längre | 2005-11-24 11:44 | |
Var spelar ni och när....Kan eventuellt komma...bor i salem | ||
JAgULareN | 2005-11-24 23:56 | |
Vi har inga regelbundna träffar. Vi träffas när tillräckligt många är sugna och på en tidpunkt som passar alla dem. Jag kan höra av mig till dig här på beta när det drar ihop sig. Det ser ut att kunna bli snart iaf=) | ||
JAgULareN | 2006-01-16 22:28 | |
Måndag 23/1 kl 17.00 är vi några stycken som ska träffas på Golden Nugget (Köpmangatan i centrala stälje) och spela. Alla som vill är välkomna att spela eller bara titta. Måndagar kl 17.00 kommer troligen att vara regelbundna speldagar i fortsättningen. Om ni har spel, kan ni gärna ta med det, men dock inget tvång. Det kommer nog finnas till alla som vill spela. | ||
tarmflora - Ej medlem längre | 2006-01-17 11:47 | |
vad roligt att det verkar vara folk som spelar i södertälje också. Jag brukar spela i uppsala, men ska förmodligen flytta till rönninge snart. Och då vill jag ju fortsätta spela då och då. | ||
o tur | 2006-01-20 07:31 | |
Jo då, vi finns i Södertälje oxå. Vi är fyra stycken som tävlingsspelar och som nu ska försöka träffas regelbundet på mån. 17.00 | ||
Neo | 2006-01-20 21:46 | |
Jag dyker upp på måndag i S-tälje! Ska bli mig ett sant nöje att få sopa mattan med Jagularen! ;) (*korsar fingrarna* Jag har ju för fasiken glömt treorna till och med... ingen ordning alls på mig nuförtin. Men det ska bli skoj att börja träna igen.) Väl mött på måndag! | ||
uddda | 2006-01-25 15:03 | |
I måndags hade vi i Södertälje vår första träning på Restaurang Golden Nugget. Vi var fyra som kom och spelade två matcher plus en konsensus match. Jagularen och Scrabbla. Var där först och spelade redan en match när Uddda och Neo droppade in lite sent Jag hade aldrig tidigare slagit Neo, så det var med viss respekt jag satte mig ner vid bordet. Denna gång gick det dock betydligt bättre. Uddda ? Neo: 434 ? 276 Rullningar: Uddda *UTKAStA 92p, NaTRIUM 72p Jagularen ? Scrabbla: 424 ? 353 Rullningar: Jagularen KURSARE 103p Utmanade ord av Scrabbla: PISP, PENNAL Uddda ? Scrabbla: 304 ? 354 Rullning: Scrabbla HUNDK(O)JA 85p Jagularen ? Neo: 353 ? 292 Rullning:Jagularen (S)CHOTtiS 98p Sedan spelades en konsensusmatch med Neo, + hennes (ej scrabblespelande väninna) och Jagularen på ena sidan brädet och mig och Scrabbla på det andra. Den matchen slutade 345 ? 337. Sägas ska att lag Jagularen ledde stort efter 2/3 när Jaggan var tvungen att gå. Då vände mitt och Scrabblas flyt och vi fick in en FnItTRA för 68p och höll nästan på att gå förbi. Allt in allt så var det en väldigt trevligt kväll och till nästa måndag så blir vi vad jag vet minst 6 som kommer. Är någon annan intresserad så är ni välkomna att droppa in mellan 17 00 ? 20 00 ca. Vi sitter kvar så länge vi har trevligt. /Udda | ||
Neo | 2006-01-25 21:56 | |
Släppte JAG igenom *UTKASTA? Pfff... kan jag aldrig tänka mig! Jag hoppas att min polare inte blev alltför avskräckt. Hon häpnade vart och varannat drag och uppvisade alla symptom på förnärmandefasen - den när man förfäras över alla märkliga godkända förkortningar, slangord, utländska ord och obegripligheter. Vi försökte lugna henne och berätta att "så där ÄR det i början, men det går över". Hon verkade synnerligen skeptisk, men förhoppningsvis kan vi lura med henne fler gånger och faktiskt prova att spela också. :D Annars var det trevligt att spela lite igen, även om jag dunderförlorade det mesta. Ser fram emot fler måndagar. (Pst... För den delen är UDDAD ett godkänt ord. ;o)) | ||
JAgULareN | 2006-01-26 17:07 | |
Det var helt klart en kul kväll! Jag lyckades undvika den utlovade mattsopningen. Kanske den kommer nästa gång istället=) Jag var helt klart nöjd med mitt spel, även om jag vid ett tillfälle blev allför frestad av att använda mig av fula knep.. Jag ska försöka att inte göra om det=) Jag kommer iaf nästa måndag också, och då verkar det bli ännu mera folk också=) Skoj! | ||
Neo | 2006-01-27 12:27 | |
Vad fint av dig att göra avbön offentligt Jagularen. Det hedrar dig. MEN GÖR INTE OM DET! *nyper i örat* Du får gå och dansa (S)CHOTtiS nån annanstans då! ;o) | ||
uddda | 2006-01-27 13:04 | |
:-) Glöm inte att ta med dig spelväskan Jaggan, jag tar med din klocka. Jag hoppas att Krakan och Fanja2 kommer. Väl mött på måndag. | ||
_Morgana_ | 2006-01-29 18:47 | |
Hur lång tid tar det från s-tälje till sthlms central? | ||
JAgULareN | 2006-01-29 21:21 | |
40 minuter med pendeltåget | ||
uddda | 2006-01-31 07:54 | |
Hårt arbete på måndagen gjorde att några (4 st) trötta scrabblare bara spelade 2 matcher var i Södertälje igår. Trots allt så var det trevligt (i alla fall tycker jag det som vann båda mina) kanske jag lyckas hitta en formtopp till Brevid cup. En liten fuling gjorde jag kanske på Jagularen i första matchen när jag lurade honom att lägga GaSTANK som jag sedan synade bort. Men som han själv har lärt mig, ?allt som inte är förbjudet är tillåtet, frågan är vad samvetet säger?. Igår hade jag glömt samvetet på jobbet. Ska bättra mig till nästa gång. Omgång1: Scrabbka - Neo J 447 ? 280 R: Scrabbla ÅTT(I)ONDE 64p U: Neo KVIDD Uddda - Jagularen 348 ? 303 R: Jagularen (S)tENFALK 89p U: Uddda *G(L)aSTANK *GaSTANK Omgång 2 Scrabbla - Uddda 303 ? 337 (tråkig match) Neo - Jagularen 339 ? 308 R: Neo BEN(B)ROTt 78p Jagularen (G)RANDIoS 70p Hoppas vi blir några fler till nästa träning. /Uddda | ||