Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade80
Mobilspel
Pågående20 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
larsÅ2009-10-14 17:51
Antal inlägg: 211

Skåningar behöver ej träna/ spela ????
Finns det verkligen ingen som vill leda en avdelning inom Skåne?!!

Flera försök har gjorts att intressera andra för att komma igång har "himma". Inget har lyckats en längre tid hittills.

Varför? Är vi för bra redan, eller är vi .....

Jag är inte tillräckligt bra som spelare vad jag förstår, men jag önskar spela mer för att kunna förbereda mig inför turneringar! Kan jag/vi dessutom sprida kunnandet i det språk vi har gemensamt med dem norr om smålands- resp. hallandsgränsen och öster om oss; Blekinge, så är det desto bättre!!

Vet du någon som vill leda och anordna tävlingar i t.ex ett Dm och kunna anordna t.ex Sm förutom att träffas för träningar.

SKRIV HÄR för betapet är förvisso avkoppling och roligt, men räcker det för dig??

larsÅ2009-10-14 17:52

här "himma"

larsÅ2009-10-14 17:56

..träffas för träningar?

Ber om ursäkt för den dåliga redigeringen innan jag postade, men jag vill verkligen veta!

guni2009-10-14 18:10
Antal inlägg: 102

Vad handlar det om egentligen?

bull_tant - Ej medlem längre2009-10-14 18:24
Antal inlägg: 17

Fattar inte ett skit-)

larsÅ2009-10-14 19:02

Spel för boende i Skåne!

Spel som hålls i Skåne!

Spel som visar att vi i Skåne också vill spela i hemmets närhet; inte bara på betapet!!

satsuma - Ej medlem längre2009-10-15 15:02
Antal inlägg: 340

Ja, det är ett mysterium att det aldrig blir nåt av med alla goda försök att få igång regelbundet träningsspel i Scrabble IRL i Malmö eller Lund.
Spelarna finns ju. Det kändes positiv efter förra höstens SM, men sen rann det ut i sanden.
IRL-Scrabblets vagga står i Malmö, det borde finnas tillräckligt många för att än en gång få den i gungning!

skrabban2009-10-15 15:36
Antal inlägg: 1031

Det skulle vara kul om det blev spel i Skåne. Det är svårt att skaffa lokal och att få någon som vill hålla i det hela. Hoppas att det finns fler som är intresserade.

ViktorWig2009-10-15 16:31
Antal inlägg: 442

Betapet finns väl i DK också? Kanske känns som ett naturligt val i så fall???

larsÅ2009-10-15 19:36

Lokaler finns i massor, men till vilket pris?

Det är inte så lyckat med en atmosfär som den i en öppen restaurang e. dyl.

Problemet är väl i första hand att få någon som vill prova sin

1) sociala kompetens- ett modeord idag- genom att leda med hjälp vid behov, och ändå vara scrabbleförbundet behjälplig!

2) scrabble-förmåga i och vid tävlingar och träningar!

3) organisationstalang- det är ju inte helt lätt att vara opartisk, saklig, korrekt i sin redovisning och dessutom få allt att flyta på ett gentemot förbundet bra sätt!

4) talang i logistik av alla de slag!

Små tankar ifrån en otränad(?) person som vill väl mot vårt gemensamma intresse; Scrabble och dess förbund!

Finns det någon anledning att träna och sikta på deltagande i turneringar utanför betapet? Vi skåningar tillhör ju DK , eller....? Vi skåningar spelar väl på svenska och inte enbart på engelska, eller...?

Vi vinner i vart fall alla Dm om det anordnas något slutet sådant :D !!

larit2010-01-31 11:10
Antal inlägg: 24

Ok, jag har läst i tråden och konstaterat att ingen ( ? ) känner någon som vill ta på sig att anordna träningar och / eller tävlingar.

Vill du själv anordna det hela?

Har jag fel?

Vill du deltaga utan att göra annat?
Vill du träffas för att spela?

Jag vet att förbundets styrelse hjälper till med en hel del om vi blir medlemmar och om vi på allvar startar upp!

Vamf - Ej medlem längre2010-04-07 16:19
Antal inlägg: 91

Jag vill spela och träna mer fick blodad tand efter min första turnering.

larsÅ2010-04-08 08:36

Vamf:

Nästa turnering i Skåne ser ut att bli 2X3M4Y den 7/ 8 i Lund.

Denna blir dock en tävling som ingår i en serie om 50 matcher på 5 orter runt om i Sverige. Kolla in på förbundets hemsida- forum- scrabbleförbundets turneringar för att få mer info.

Enligt vad jag fattar kan man delta i en av de fem ; som nu den i Lund.

Träning! Ja, men hur?? Var ?? När??

Behåll den " blodade tanden"!

:)

larsÅ2010-04-23 10:16

På Scrabbleförbundets hemsida finns det några som har föreslagit att vi ska ha Svenska mästerskapet, sm, i Lund oktober- november 2010!

Finns det någon anledning till det? Kan vi erbjuda ett bra arrangemang ?

Vill du deltaga i så fall?

playboydiiva - Ej medlem längre2010-07-26 20:34
Antal inlägg: 560

Jag vill också det ska ordnas i skåne...jag kan ta tag i det bara jag vet hur jag ska börja :)

Hur många är intresserade??

larsÅ2010-08-04 12:35

Scrabbleforbundet. se för medlemmar!
Där kan du få kontakt och fråga tävlingskommitte´n om vad som helst när det gäller att anordna tävlingar eller träningar! De har en kompetens som räcker och en vilja att hjälpa till.

Övrigt:
Läs i tråden!
I oktober ska det anordnas en eller flera dagar med uppvisning av scrabble som sällskapsspel på Malmö stadsbibliotek ( datum osv finns på scrabbleförbundets hemsida)! Det kan väl vara en bra chans att suga upp eventuella live-spelare.
Det finns många som spelar på betapet och det är en bra träning; det betonar jag!
Att spela öga mot öga med sin motståndare ger en hel del annat med sin atmosfär , att själv tvingas ta bokstäver och att själv tvingas kolla ord!

blackrat2010-08-05 09:34
Antal inlägg: 919

Här är tråden som handlar om uppvisningsspel på Malmö stadsbibliotek: scrabbleforbundet.se...am p;t=1736

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?