Spelrum
Giraffen | 3 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 304 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pialina | 2006-08-09 22:48 | |
Spela i Finland Bor du i Finland eller brukar vara i Finland ibland? Är du intresserad av att spela på riktigt kring bräde? Nu är det dags att få igång IRL-spel i Finland också! I Ekenäs spelar vi redan på fredag! Att spela på nätet är jätteskoj, men att spela på bräde är ännu roligare då det ger fler dimensioner och man möts på riktigt. Själv har jag spelat massor på nätet (men nästan enbart på Ordspel) och dessutom deltagit i flera turneringar i Sverige. Vet om två intresserade i Åbo, någon i Vasa, ett par i Västnyland, två i huvudstadsregionen. Själv är jag en av dem i huvudstadsregionen, men jag rör mig också i övriga Svenskfinland. Säkert är att det finns många fler, det gäller bara att hitta varandra! Är du intresserad av att vara med? Det kan gälla allt från att en gång spela en match över en kopp kaffe till att börja träna och tävla. En turnering har ordnats i Finland och fler kommer det att bli. Åldern spelar heller ingen roll, alla är välkomna. Förra veckan var vi fyra som spelade i Ekenäs och denna FREDAG 11.8 spelar vi igen i EKENÄS, på eftermiddagen och kvällen. Alla är varmt välkomna med! Om du är intresserad så skriv här eller skicka meddelande till mig så kommer vi överens om tid och plats. Från hösten är målet att få igång regelbundet spel i Helsingforstrakten genom anslag på bibliotek, studieplatser mm och puff i Hufvudstadsbladet. Men lättare om vi är några från förut. Jag har skrivit meddelande till alla jag vet är från Finland, men då man inte kan välja Finland som bostadsort är det tyvärr inte så många jag vet om. Berätta gärna för finländare ni ser här om den här tråden! | ||
sa fröken - Ej medlem längre | 2006-08-13 19:44 | |
jag är så med, kan knappt vänta tills man får komma in och snusa på riktigt organiserat irl-spel..! hoppas bara våra landsmän existerar irl också och inte bara här _och_ att de vill prova på. jag tror säkert det är som du säger, att rolighetsfaktorn fördubblas! hur gick "ekenäsmästerskapet"..? | ||
Pialina | 2006-08-13 21:58 | |
Det var roligt! Vi var två stycken den här gången och Dan och jag spelade två matcher. För två veckor sedan spelade vi också och då var vi fyra stycken, då två kompisar till Dan tyckt det lät trevligt och kom med. De hade aldrig spelat på nätet, men med familj och kompisar och nu har Dan köpt ett spel och de har spelat ett par gånger. Sju finländare har hittills svarat på meddelandet jag skickade till alla finländare jag känner till. Fem av dem har både möjlighet och lust att prova på IRL-spel. De följande veckorna sparkar vardagen igång för många, så det är lämplig tid att få igång IRL-spel på också. Vi får bestämma något datum snart! | ||
Pialina | 2006-08-19 10:47 | |
Hurra, nu kan man ange Finland som bostadsort och söka på folk som uppgett det! Än så länge är vi bara sex personer eftersom det är så nytt, men härligt! Igår fick jag en schackklocka, som bara väntar på att användas! | ||
Pialina | 2006-10-16 22:14 | |
Igår var det scrabblepremiär i huvudstadsregionen och kul var det! Inkommande veckoslut blir det spelande i VASA. Som det ser ut nu blir det på söndag och vi är redan tre stycken fast de flesta inte ännu hört talas om det. Om du själv är intresserad av att delta så skriv här eller skicka privatmeddelande. Vi återkommer också här när vi har plats och tid klara. Och, känner du någon som bor i Vasa med omnejd så berätta gärna för dem om helgens spelande. Och, passar söndag inte för dig men du vill vara med, så skriv då också. | ||
Pialina | 2006-10-19 09:46 | |
Denna söndag, 22.10, spelar vi i Vasa. Vi träffas 11.30 vid frihetsstatyn på torget och väljer ut ´lämpligt spelställe, café eller restaurang. Vi som ska spela har inte träffats förr och ratingen varierar, så det är lätt att komma med om man är intresserad! Kan du bara komma lite senare, så skicka då privatmeddelande så byter vi nummer så vi kan berätta vart vi gått. | ||
Pialina | 2006-10-21 18:01 | |
4-5 personer kommer säkert imorgon, eventuellt blir det någon till. Det går bra att bara dyk aupp om du funderar på att komma men inte bestämt dig ännu! | ||
Pialina | 2006-10-23 21:58 | |
Fyra personer samlades igår för scrabblande. Flera hade velat vara med men kunde inte just den här dagen och idag fick jag privatmeddelande av ännu en som skrev att hon gärna är med i Vasa. Jag känner till hela åtta personer i Vasa med omnejd som är intresserade av spel där och fler finns säkert. Bådar gott för framtiden! Alla spelade tre matcher, den här gången faktiskt mot samma person i alla matcherna. Ritva introducerade scrabble för sin kortspelskompis Nancy. Själv spelade jag mot Malin. I de två sista matcherna hade jag stort brickflyt och det var verkligen inte rättvist. I näststista matchen satt jag ändå när det var för sent för att byta med stället ODDDDDR, otroligt med alla D:na. I följande match hade jag tre bokstäver kvar då Malin gick ut: DDD... Ibland är det lustigt med alla osannolikheter :) Det var ändå mycket rättvist med tanke på att jag plockat de flesta bra brickorna ur påsen tidigare under matcherna. Vi spelade på järnvägsstationen, vid borden i väntrummet. Då något tåg skulle avgå var där en hel del människor men det störde inte oss då vi satt vid sidan och själva störde vi inte någon. Cafépersonalen var välvilligt inställd till oss och det man kunde köpa var mycket gott och till vettiga priser. En mycket trevlig eftermiddag, tycker jag. Ni som är intresserade av spel i Vasa och även annanstans i Finland, skriv gärna någon rad här, så det inte bara är jag som vet vilka som är intresserade av spel. (Kommer kanske till Vasa om en månad, annars blir det någon gång i början av nästa år.) Dessutom vore det trevligt med lita andra ansikten och röster här än min uggla med sina hoanden :) | ||
lissu | 2006-10-24 19:17 | |
Jag skulle ha kommit, men hade inga vinterringar på och vågade inte riskera ngt. Jag hoppas att ni / vi kunde ordna träff i Jakobstad också ngngång... Jag är nog säkert för gammal, men njuter ändå av att spela. Härlig avkoppling! | ||
Pialina | 2006-10-24 23:11 | |
Synd du inte kunde vara med, men klokt att inte köra i snö med sommarringar, speciellt så långa sträckor. Tänkte skriva att du säkert inte är för gammal, att det inte finns någon övre gräns, men ser att du är 106 år gammal, så helt säker är jag inte... men om du trots det är i sånt skick att du fortfarande kör bil så klarar du säkert av scrabble också ;) Kan berätta att vi som träffades på söndagen var i mycket olika åldrar. Vet en till från Jakobstad som gärna spelar IRL, så ni kan säkert träffas i Jakobstad bara ni har spel. | ||
lissu | 2006-10-25 23:09 | |
Kul med svar så snabbt! Nu undrar jag bara vad "bara ni har spel" betyder? För övrigt undrar jag om ngn annan har börjat poängsätta bokstäverna i bilarnas registerplåtar? Har det gått för långt med spelandet då? Borde man ta en paus? God natt! | ||
auranita | 2006-10-25 23:57 | |
Ha med spel betyder att man har ett traditionellt spelbräde med sig, IRL spelas inte på dator utan på bräde. De finns att köpa i välsorterade affärer som säljer spel. Har man tur kan man fynda på loppis, min kompis Mmmymlan hittade ett splitternytt (brickorna satt fortfarande ihop) för bara 2 euro! Jag har ännu inte börjat poängsätta bokstäverna i bilarnas registerplåtar, däremot har jag kommit på mig själv med att fundera på vilka bokstäver det skulle behövas till för att rulla på dem.... Borde kanske ta en paus? | ||
auranita | 2006-10-26 00:01 | |
En petitess ännu; SAOL känner varken till sommar- eller vinterringar, däremot vinterdäck. Lustigt nog inte sommardäck. | ||
lissu | 2006-11-04 23:39 | |
Hej anitam! Passar inte med bilstall heller. Härligt ord, tycker jag! Trevlig helg! | ||
lissu | 2007-01-08 20:35 | |
Hej! Julen kom och gick! Finns det några planer på spel i Finland? | ||
Pialina | 2007-01-09 21:23 | |
Hej! Vad bra att du väcker den här tråden, alltför länge sedan det skrivits i den. Men har inte heller varit något spelande, tyvärr. Speldag i Åbo borde det bli snart. I slutet av januari tror jag att jag skall till Vasa och då blir det säkert spel där. Och vill någon spela i Helsingforstrakten så blir jag jätteglad! | ||
lissu | 2007-01-13 09:35 | |
Det låter bra! Jag är ju en gamling, men detta är bra avkoppling från stress. Rensar ju hjärnan och aktiverar. Är själv nu på väg till vasa. Föret är bra och jag har ju VINTERRINGAR. Bilen har jag att stå utanför BILSTALLET. | ||
Pialina | 2007-01-15 18:13 | |
:) Det är nu klart att jag kommer till Vasa på fredag kväll 26.1 och åker tillbaka på måndag, men så jag inte kan spela mer på måndag. Kan du Lissu, och ni andra därifrån trakten, spela någon gång då? Bäst för mig är någon gång på lördag eller på söndag eftermiddag/kväll och antar det passar bättre än fredag åtminstone för dig Lissu som kommer längre ifrån. Vad säger ni? Järnvägsstationen spelade vi på förra gången och där var vi välkomna att sitta och det fungerade bra trots där inför tågavgångarna var mycket folk, men det är ju inte så ofta det går tåg. Caféet hade både både god lunch och gott kaffebröd till vettiga priser. r säkert ett bra alternativ att spela på nu också. Vad säger ni om speldag och tid? | ||
Pudelnass | 2007-01-21 19:25 | |
Vilken tid ungefär? Det blir väl av? Funderade på att ev. komma och titta med Nina109.. :) Jag bor i närheten av Vasa. | ||
Pialina | 2007-01-23 20:28 | |
Ja, visst blir det av! Kul ni vill vara med! Vilken dag och tid passar för er Pudelnass och Nina109? J | ||