Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 308 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
betaguldhets | 2007-01-19 00:32 | |
IRL i Västerås? Finns något intresse för IRL-Scrabble i Västerås tro? | ||
Devil_Star | 2007-01-19 13:19 | |
Om du inte hittar nån i Västerås, finns det IRL-scrabble i Uppsala. | ||
betaguldhets | 2007-01-19 20:22 | |
Japp precis. Lite jobbit att behöva resa för att lira lite IRL-scrabble dock. :) | ||
Devil_Star | 2007-01-20 14:44 | |
Jo, jag vet. Sitter i samma sits som dig. Jag försöker fixa IRL-scrabble i Gävle/Sandviken. Men inte lätt. Men jag får åka till Uppsala för att spela. | ||
betaguldhets | 2007-01-20 20:31 | |
Uppsala kan inte komma till dig då? | ||
Devil_Star | 2007-01-21 18:06 | |
Ska hela orten Uppsala komma till mig? Hoppsan, jag får väl se till att Gevalia sponsrar mig kaffe, annars blir det dyrt *s* Men om Uppsalascrabblarna vill komma och spela scrabble här, så är dom välkommen. Men om jag inte minns fel, så tror jag att jag kommer och spela scrabble i uppsala den 7:e februari. | ||
levakdörB | 2007-01-21 18:45 | |
prata med de som bor i västerås o omnejd om de vill spela live. sen får du kämpa i början med att få det. Prata James (jagularen) för han bråkar med inte det största intresset i södertälje. | ||
betaguldhets | 2007-01-22 00:06 | |
Devil_Star: mm, din IRL scrabblevilja är stark. levakdörB: Så det är så det ligger till. Jag kan öppna IRL scrabble hemma hos mig. haha Så får alla ta med sig saft och bullar så har vi jättekalas. :) Blir nog svårt att tvinga någon till att spela irl som inte vill. Det kanske inte ens är scrabbleintresserade från början? :P | ||
levakdörB | 2007-01-22 23:28 | |
Ta med dig ett spel o en spel kamrat o gå ut o fika med ett parti scrabble! Visa att du/ni finns! Men då letar du på fel ställen. o fel ställen är fjortis disko, krogen, VBS (Västerås bimbo sällskap) . det där stäölet där man springer runt o skjuter med laserpistol på varandra. (jämför det med fjortis disko) sen försvinner min fantasi Spela mot västeråsare i samma rateing intervall o för dem att komma till dig o spela scrabble. för när ni är 4 stycken kan ni spela återkommande Västerås cup! o föra statistik! ( snurrig svammlande statistiknörd är jag just nu nu. snart stressad.) | ||
betaguldhets | 2007-01-22 23:51 | |
levakdörB: Javisst! Frågan är var det bästa stället är för att ragga scrabblare. :P Gamla rävar hittar man förstås här men nya raggar man dom på biblioteket? Har hört många jounalister gillar Scrabble så att gå in i en tidnings fikarum och dra fram ett bräde skulle nog funka? :D | ||
alfina | 2007-01-23 18:30 | |
Intresse finns, har skickat privat till dig! | ||
levakdörB | 2007-01-26 21:49 | |
Jo, journalister tror jag haft en egen turnering i Stockholm. Men jag är itne helt säker. Men något var det. Bjud in journalister o be dem skriva in i tidningen att man kan spela scrabble på "Cafe goda bullar" Fråga om helside intervju!!! mycket bättre=) | ||
bomah - Ej medlem längre | 2007-03-29 03:17 | |
Ja e på o lirar ja, säg till när var hur bara | ||
levakdörB | 2007-11-06 00:42 | |
Återupplivling av tråd! | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-11-06 12:01 | |
Jepp, intresse finns, har dessutom gjort lite reklam för högskolan. Har även skapat mejladress, scrabblevasteras@gmail.co m dit man kan skriva om man verkligen är seriöst intresserad av IRL-scrabble. Kom igen folks! Fan så bättre man skulle göra ifrån sig på turneringarna om man tränade mycket i förväg... Dessutom har vi den superfina högskolan att nyttja lokalerna i. P.S. Var i h.. kan man köpa ett scrabble-spel i Västerås? Alla affärer säljer Alfapet, enbart Åhléns säljer scrabble, men då i fickversion som inte är särskilt praktisk om man spelar hemma liksom... | ||
alfina | 2007-11-06 21:24 | |
Jag köpte mitt på Zetterlunds leksaksaffär på Stora gatan. Och jag vill gärna träna IRL! (Fast det vet ju Äppelkatten redan :-)) | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-06 23:30 | |
prata med satsuma å se om inte scrabbleförbundet kan hjälpa till med spel å klockor å sånt.... hörde nått sånt nån gång men jag har kontsiga öron å andra sidan.... va föresten fem minuter i västerås idag ... såg inte dig katja konstigt va? :P | ||
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-11-07 16:31 | |
Ja, då ere första träffen på tisdag den 13nde, kl 19:00 på kvällen, plats anslås i mejlutskicket, vi är fyra stycken än så länge, förhoppningsvis blir vi fler om ett tag! Komsi komsi :) | ||
levakdörB | 2007-11-08 18:47 | |
Förbundsspel får man när det är en fungerande träningsverksamhet på sin ort! Få igång lite träningsspel sedan nästa år arrangerar du en turnering! Geografisk ligger Västerås väldigt bra till! | ||
stefanf | 2007-11-08 21:18 | |
Jag gjorde faktiskt så att jag arrangerade det allra första Örebro Open för några år sedan - utan att själv ha spelat en enda IRL-match.. :) Det var ett bra sätt för att hitta folk som ville lira och så småningom har vi blivit några stycken. Nu tror/hoppas vi dock på ett ordentligt uppsving efter SM och har laddat upp ordentligt. Tänker nu också försöka få fram en bra affisch som kan printas i några tjugotal och sättas upp på universitetet, biblioteket, bokhandlar mm. Lycka till! :) | ||