Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 309 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vulcan | 2007-08-13 00:19 | |
Intresseförfrågan - seriespel i höst i Stockholm (på Soft) (nedanstående har också publicerats på Scrabbleförbundets hemsida) Höstarna 2003 och 2004 anordnade jag ett ej ratinggrundande men icke desto mindre prestigefyllt seriespel i Stockholm. Av olika skäl blev det inget 2005 och 2006, men nu känner jag mig lite sugen igen. För att veta om det är någon igång att dra igång hela apparaten skulle jag dock gärna vilja veta hur många som kan tänkas vara intresserade att delta (ej bindande). För er som inte var med och spelade 2003 eller 2004 lägger jag ett par länkar nedan där man kan läsa och titta lite mer på hur det gick till då. Sammanfattningsvis kan dock sägas att för att anmäla sig så bör man nog räkna med att komma och spela åtminstone varannan tisdag i snitt under hösten (jag kan själv av familjeskäl inte spela mer än så själv), samt ta eget ansvar tillsammans med sina medspelare för att matcherna verkligen blir lirade. Det är tillåtet om än inget förstahandsalternativ att spela sina matcher vid andra tillfällen än på tisdagar om båda spelare är överens om det. Resultat rapporteras till mig och jag sköter sen all resultatredovisning på förbundssidan. Exakta spelformer beror på antal deltagare och kan därför inte anges nu. Det vore dock kul att precis som 2004 låta det hela sluta med en final i bäst av 3 möten. Hojt i denna tråd tack! Länkar: www.pcp.no-ip.biz/di.../i ndex.htm www.scrabbleforbunde...It emid=151 | ||
vulcan | 2007-08-23 10:28 | |
Nu går det att anmäla sig på scrabbleförbundets hemsida! Skynda dig - om mindre än två veckor kör vi igång. | ||
skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-23 12:08 | |
det låter jätteintresant vulcan men jag kan inte hitta informationen om tid? är jag helt blind? det står onsdag men måste veta när det börjar om jag ska veta om jag kan delta.. | ||
vulcan | 2007-08-25 20:23 | |
Du hittar all information här nu: www.scrabbleforbunde...av ling=190 Grejen är alltså att vi i första hand spelar serien vid de ordinarie speltillfällena på tisdagar på Soft. Det går dock att göra upp med medspelare om att spela även vid andra tillfällen. Man bör kunna spela åtminstone varannan vecka i snitt för att få ihop sina matcher - allt enligt beprövad erfaranhet från vårt tidigare seriespel höstarna 2003 och 2004 Redan 14 anmälda - kom med i gänget du också! | ||