Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade61
Mobilspel
Pågående20 308

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stefanf2007-11-07 07:22
Antal inlägg: 1744

Seriespel i Örebro
Är lite avundsjuk på Stockholmarna och upplägget med en tuff serie. Känns som om det blir mer ordentligt och regelbundet spelande då, kanske.
Ska inte vi försöka hitta på något liknande under våren?
Eller är det bättre att planera in ett par, tre träningsturneringar?

Var ska vi hålla till?
Någon som varit på Gröna Grodan?
Åkte förbi där igår och det ser onekligen fräscht ut, även om jag inte var inne och kollade. Vilken kväll i veckan passar bäst/sämst? För mig spelar det nog ingen roll egentligen.

Örebro Open kör vi den 23/2 förresten så det är väl bra om vi får några rejäla träningsveckor innan dess. Kanske skulle vi också försöka satsa lite ordentligt ett antal veckor innan jul? Tänker att det vore bra att fånga upp lite intresserade nykomlingar..?

Hur är det bland era bekanta, någon som vill hänga på och testa..?

Utifrån hur många örebroare som faktiskt lirar här på beta (och flera som uttryckt ett intresse för att lira IRL) så tycker jag att 15-talet spelare är en rimlig målsättning, på pappret. Då får vi kanske knappa 10-talet i snitt som dyker upp och lirar.
Egentligen borde det inte vara omöjligt med fler men det skulle räcka gott för en mycket mer regelbunden och stabil verksamhet.

Vad tror/tycker ni? Säg något.
När ska vi köra igång?

Lisaluring2007-11-07 12:47
Antal inlägg: 54

Jättebra idé Stefan..... o jag hänger på..... vill gärna lira. Med lite övertalning kan jag nog med få med mig "dotra" oxå.....

mammamu - Ej medlem längre2007-11-07 16:37
Antal inlägg: 1286

Hej på er!! Jag sitter å knepar med ett utskick riktat till Örebroare här på sidan.. Det lär ta lite tid men jag ska nog få ihop det;D
Det vore kul om vi kom igång ordentligt igen och då gärna med fler spelare!

Gröna Grodan är onekligen fräscht, rummet ut emot engelbrektsgatan ser oftast tomt ut när man går förbi där på kvällarna. Där kanske man kan få sitta å lira:D
Jag är otrolig avis på alla som är fler än fem & lirar regelbundet! Jag hoppas på att vi blir ett riktigt gäng som kör:)
Tisdagkvällar är väl det som passar mig bäst men jag är hyfsat flexibel!

Hedenstierna2007-11-07 17:34
Antal inlägg: 530

Kan i stort sett alla dagar förutom onsdagar, måste bara orka ta mig in också! Hade vart kul och träna några gånger :)

stefanf2007-11-07 18:08

Då tycker jag vi bestämmer tisdagar, det har ju funkat tidigare för flertalet.
Du kan väl maila över underlaget till mig också Jenny så kanske jag kan knåpa ihop en liten affisch eller så.
Om du/någon har tid vore det också bra att kolla med Grodmänniskorna om det är ok..

Direkt när vi vet så behöver informationen på förbundssidan uppdateras, inte omöjligt att en och annan hittar dig för mer info.

porffyr - Ej medlem längre2007-11-12 16:52
Antal inlägg: 12

Imorgon tisdag finns jag på Gröna Grodan med 3 spel och klockor. Vi ses förhoppningsvis några stycken.

mammamu - Ej medlem längre2007-11-12 17:00

Tisdagar är det ypperliga för mig:D
Dessvärre har jag lite fullt hemma plus jobb denna veckan, ska se om jag kan slita mig en kortis!!
Jag har inte fått något klartecken från Gröna Grodan om det är ok att vi lirar där, jag vet att varken Stefan eller jag (antagligen) kan komma imorrn, det är inte så att vi ska skjuta på det hela en vecka?

stefanf2007-11-12 17:07

Nej det tycker jag inte, inte om det funkar för Anders att titta förbi för säkerhets skull. Så långt har han ju inte..

När vi nu gått ut och hojtat på olika håll så tror jag det är viktigt med kontinuitet, särskilt i början. Om det dyker upp folk och ingen finns på plats så blir det sista gången man kommer tror jag.

- När kommer du dit Anders..? Jag skickar ut ett mail till min lista "örebroare" när jag vet. Helst skulle jag vilja att någon sticker förbi och kollar med grodisarnas att vi är välkomna innan..
- Hämtar barnen på skolan vid 16-tiden så jag kanske tittar förbi och säger hej. (närmare 16.30 i så fall..). Ev., om barnen orkar, så stannar vi och fikar på Grodan..

stefanf2007-11-13 10:29

Nu har jag skickat ut ett mail till min lista "Örebroare" (de örebroare som var anmälda till SM) om att det blir spel idag - och varje tisdag framöver.

Anders kommer att finnas på plats med all nödvändig utrustning.

Tid: 17.00 - 20.00 (eller så länge folk har lust..)
Plats: Gröna Grodan (fd. hamncaféet på hamnplan)

Ingen kostnad, ingen utrustning behövs - kom som du är!
Ni som inte spelat IRL tidigare är givetvis extra välkomna. :)

Om du inte kan idag men ändå är sugen längre fram så vore det bra om du hojtar till. Då kan vi finslipa informationen och våra kontaktlistor lite.
- Känner du nån mer som kan vara sugen så är det bra att släppa med henne/honom.. :)

Hjärtligt välkomna!

Jag räknar med att vi kör hårt några veckor nu fram till jul. Efter nyår drar vi förslagsvis igång en liten serie - och siktar på att domniera resultatlistorna i Örebro Open 23/2.. :)

stefanf2007-11-13 10:30

släpa

Hedenstierna2007-11-13 14:06

Kan inte komma idag, men ska försöka ta mig tid att komma så ofta jag kan, har dock inte en blekfet om vart gröna grodan ligger. Men det är väl det minsta problemet :)

stefanf2007-11-13 17:55

Ja, just nu är det ju inget stort problem men det är kanske bra om du har lite koll nästa vecka.. :) (eller när du nu kan komma loss)

Här kommer en eniro-länk för säkerhets skull. Ni ungdomar vet väl inte hur man letar på internet. Det kallas att "surfa" och är något som vi lite äldre precis har lärt oss att uppskatta..
kartor.eniro.se/quer...6n a+Grodan

- Jag kunde, som sagt, inte vara med idag men är rätt sugen och hänger helt säkert på nästa vecka.

Hedenstierna2007-11-13 20:32

Såg nu att det var gamla hamncafét, och där har jag ju varit tidigare och scrabblat, så då är det ju inga problem :)

stefanf2007-11-13 21:47

En ny förmåga på plats idag tydligen som fick sig en match mot Anders.
Nästa vecka blir vi garanterat fler. Kom då allihop! :)

Lisaluring2007-11-13 22:37
Antal inlägg: 54

Kunde tyvärr inte komma loss idag..... lite fel i planeringen...... försöker komma nästa tisdag istället......

Vickan_J2007-11-14 11:37
Antal inlägg: 28

Jaha, ni hade skrivit här också. Va inne på Scrabbleförbudets hemsida! Skoj o spela IRL. Roligt om det kommer fler folk :)

stefanf2007-11-14 16:47

Jadå, nästa vecka ska du inte behöva dras med Anders ensam.. :)

mammamu - Ej medlem längre2007-11-14 17:26

Jag kommer med nästa vecka!! Så hemskt otrevligt av oss att inte dyka upp när det kommer nya glada spelare;D

HäXXan - Ej medlem längre2007-11-14 17:46
Antal inlägg: 11

Jag kommer gärna med och lirar! Nästa tisdag.. gröna grodan.. uppskrivet.
Har lite svårt att komma loss från spisen varje tisdag dock *fniss*

stefanf2007-11-14 21:34

Ta med familjen och parkera dom vid ett fikabord.. :)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?